هیولایی به نام ساسان!

دنیای اقتصاد: چهره اول این روزهای فوتبال ایران، بدون تردید بازیکن شماره ۳ فولاد خوزستان است؛ ساسان انصاری! ستاره محجوب خط حمله فولاد، این روزها به شکلی غیرقابل مهار گلزنی می‌کند و قدرتش را به رخ فوتبال کشور می‌کشد. او در بازی هفته دوازدهم برابر نفت تهران هم هت‌تریک کرد تا با ۹گل زده، پیش از بازی‌های روز جمعه به صدر جدول گلزنان لیگ برتر صعود کند. ساسان انگار یک‌تنه به فرشته نجات فولاد تبدیل شده و این تیم را از پایین جدول بالا می‌کشد. او حالا در شرایطی به ناجی سرخ‌های جنوب تبدیل شده که همین امروز می‌توانست نقش مشابهی در جمع سرخ‌های تهران ایفا کند.

چراغ خاموش آمد و رفت

آنچه مساله ساسان را در این فصل مهم‌تر جلوه می‌دهد، گره خوردن اسم او به پرسپولیس است. در روزهای ابتدایی فصل نقل‌وانتقالات لیگ شانزدهم و درست زمانی که همه توجهات به انتقال بازیکنان مهمی مثل وحید امیری و کاوه رضایی بود، ناگهان پرسپولیس خیلی بی‌سروصدا ساسان انصاری را جذب کرد؛ مهره موثر فولاد در لیگ پانزدهم که اتفاقا هواداران هم از حضورش استقبال کردند. ساسان بلافاصله بعد از نهایی شدن قراردادش با پرسپولیس، تصویری از کودکی خودش با لباس این تیم را به انتشار رساند و در شرحش نوشت: «برای پیوستن به تیم محبوبم، فقط یک دقیقه فکر کردم.» همه چیز ایده‌آل به نظر می‌رسید، تا اینکه فصل شروع شد و انصاری از همان ابتدا روی نیمکت نشست. این وضعیت برای او غیرقابل تحمل بود. مهلت قانونی نقل‌وانتقالات تا پایان هفته چهارم بود و انصاری مدام فشار می‌آورد که اگر وضع بر همین منوال است، به تیم سابقش برگردد.

برانکو در دو بازی اول او را به میدان نفرستاد، اما در مسابقات سوم و چهارم برابر گسترش‌فولاد و صبای قم جمعا حدود ۴۰دقیقه به انصاری بازی داد تا شاید دلش را به دست بیاورد، اما برای ستاره گریزپای فوتبال ایران چنین مجال اندکی کافی به نظر نمی‌رسید. او در نهایت بلافاصله بعد از بازی هفته چهارم ساکش را بست و به اهواز برگشت. حالا انصاری در هشتمین بازی‌اش برای فولاد، نهمین گلش را به ثمر رسانده تا شاید کادرفنی و مدیریتی پرسپولیس را بابت از کف دادن خودش، نادم و پشیمان کرده باشد. ساسان که خیلی چراغ خاموش پرسپولیسی شده بود، خیلی هم چراغ خاموش از این تیم رفت تا به ویژه در آستانه لیگ قهرمانان آسیا، هواداران حسابی جای خالی‌اش را حس کنند.

چرا رفت؟

در مورد اینکه چرا انصاری از پرسپولیس رفت، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد. در این میان اما شاید یک نکته نقشی اساسی داشته باشد؛ اینکه انصاری نمی‌خواست در سالی که اسکلت تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی بسته می‌شود، فرصت بازی در لیگ را از دست بدهد. ساسان زمانی به پرسپولیس پیوست که طارمی به ترکیه رفته بود، وحید امیری هنوز نیامده بود و زمزمه‌هایی هم در مورد عدم تمدید قرارداد امید عالیشاه به گوش می‌رسید. با وجود این از شانس بد انصاری، بلافاصله بعد از ثبت قرارداد او همه اسمی‌ها آمدند و در فاز هجومی پرسپولیس ترافیک شد. به هر حال او انتخابش را کرد و به فولاد برگشت؛ حالا باید دید این ریسک، منجر به دیده شدنش توسط کی‌روش می‌شود یا نه.

به اندازه پارسال گل زد

آمار ساسان انصاری در این فصل «خارق‌العاده» است. فقط کافی است بدانیم او تا اینجا و در حالی که فقط در ۸بازی از ۱۲بازی فولاد در لیگ شانزدهم حاضر بوده، به اندازه کل پارسال گل زده! انصاری در لیگ پانزدهم ۹گل زده بود که سه تای آنها از روی نقطه پنالتی بود و در این فصل هم تا به حال ۹گل زده که چهار تای آنها پنالتی بوده!