بازی یک میلیارد دلاری!

اولین ال‌کلاسیکوی فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ فوتبال اروپا امروزبرگزار می‌شود. رئال مادرید و بارسلونا در حالی از ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران در ورزشگاه نیوکمپ جدال بزرگ هفته چهاردهم لالیگا را برگزار می‌کنند که بیشترین مهره مصدوم را در رویارویی‌های اخیر مقابل هم در کلینیک پزشکی خود می‌بینند. رئال مادرید، صدرنشین ۳۳ امتیازی از چند هفته قبل خبردار شد که گرت بیل، ستاره ولزی خود را در اختیار ندارد. اما رئال، موراتا و کروس را هم به دلیل آسیب‌دیدگی دراختیار ندارد و احتمال غیبت واران و کوئنترائو هم بالاست. در سوی مقابل بارسلونا، آلبا، پیکه، متیو، اومتیتی، توران و اینیستا را همراه خود نمی‌بیند؛ اما پشتش به سلامت و قدرت سه مهاجم به نام‌های مسی، سوارز و نیمار گرم است.

اما دو غول فوتبال اسپانیا در حالی به دیدار هم می‌روند که رئال‌مادرید این فصل شروع بهتری نسبت به آبی‌ و اناری‌ها داشته و با ۳۳ امتیاز هم‌اکنون صدرنشین لالیگاست و بارسلونا با ۶ امتیاز کمتر در مکان دوم جای دارد. آمارو ارقام از ال‌کلاسیکو که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین و حساس‌ترین بازی فوتبال در جهان یاد می‌شود بسیار است، اما سایت شبکه تلویزیونی «ESPN» در گزارشی جالب به جنبه‌های دیگر این بازی مهم پرداخته که در ادامه می‌خوانید. آخرین ال‌کلاسیکو که در ماه آوریل ۲۰۱۶ برگزار شد در بیش از ۹۰ کشور جهان پخش زنده شد و بیش از ۴۰۰ میلیون بیننده از سرتاسر جهان داشت. تنها در آمریکا که فوتبال ورزش خیلی محبوبی در آن به شمار نمی‌رود، ۹/۱ میلیون نفر آخرین جدال بارسا و رئال را از تلویزیون تماشا کردند که این در نوع خود رقم قابل توجهی است. در ۲۶۴ ال‌کلاسیکوی قبلی، ۹۷ پیروزی از آن رئال شده، ۱۰۹ بار بارسا برتری یافته و ۵۸ رقابت هم برنده‌ای نداشته است. در این بین آبی‌واناری‌ها ۴۵۹ گل زده‌اند و سفیدهای مادرید ۴۳۲ بار دروازه دشمن دیرینه را گشوده‌اند.

دیدگاه مربیان

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا درخصوص این بازی گفته: «درست است که ما در چند بازی اخیر صلابت گذشته را نداشته‌ایم؛ اما مطمئنم درال کلاسیکو یک بارسلونای متفاوت را خواهیم دید. تمرکزمان روی یکی از بهترین بازی‌های لالیگا است. بدون شک برابر حریف اصلی مان هدفمند ظاهر خواهیم شد.» زین‌الدین زیدان سرمربی رئال هم در مورد این بازی گفته: «ما در ال‌کلاسیکو با حریفی بسیار سرسخت روبه‌رو خواهیم شد. رئال مادرید برای این بازی باید حسابی آماده شود. ما باید برای تحت فشار قرار گرفتن در این بازی آماده باشیم؛ چون این بازی بسیار تاثیرگذار است.»

مسی جبران می‌کند؟

بارسلونا بدون شک برای بازی امروز به جادوی لیونل مسی امید ویژه‌ای خواهد بست. آنها می‌خواهند بعد از چند عملکرد ضعیف با یک پیروزی خوب دوباره یک روند عالی پیدا کنند. مسی از سال ۲۰۱۴ دیگر در ال‌کلاسیکو گل نزده و این موضوع برای هواداران بارسلونا کمی نگران‌کننده شده است. اما این بازی فوق‌العاده حساس است و شاید این یک موقعیت عالی برای زدن گلی دوباره از سوی فوق ستاره فوتبال جهان به رئال باشد.

قیمت سرسام‌آور بازیکنان

اما این بازی گران‌ترین مسابقه تاریخ فوتبال نیز محسوب می‌شود. این دو تیم گران‌ترین ستاره‌های جهان را در اختیار دارند. دو غول اسپانیایی، رقمی حدود یک میلیارد و ۴۹ میلیون یورو برای به خدمت گرفتن تیم فعلی‌شان هزینه کرده‌اند. در صورتی که بازیکنانی مثل مسی، بوسکتس و واسکز از آکادمی باشگاه‌ها به تیم اصلی منتقل نشده بودند، این رقم بسیار بالاتر می‌رفت.