دو ستاره روی لبه تیغ

پرسپولیس در حالی فردا باید به مصاف پدیده برود که یکی از نگرانی‌های پرشمار کادرفنی در ادامه مسابقات، مربوط به دو مهره کلیدی است که دو اخطاره شده‌اند و هر کدام با دریافت یک کارت دیگر، یک مسابقه را از دست خواهند داد. اتفاق تلخ بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی، اخطار بدی بود که محسن مسلمان به خاطر انجام یک خطای ساده در میانه میدان دریافت کرد. به این ترتیب هافبک موثر سرخپوشان دوکارته شد و در آستانه محرومیت قرار گرفت. او پیش‌تر در بازی با گسترش فولاد هم اخطار گرفته بود و حالا با دریافت یک کارت زرد دیگر، یکی از مسابقات پرسپولیس را از دست می‌دهد. این اتفاق از آن جهت حائز اهمیت است که از زمان فیکس شدن مسلمان در پرسپولیس، سرخپوشان هرگز بدون او به میدان نرفته‌اند و اتکای شدیدی به مسلمان پیدا کرده‌اند. تقریبا از هفته دهم فصل گذشته بود که مسلمان به ترکیب اصلی پرسپولیس راه پیدا کرد. تا پیش از این بازی، عمدتا مرحوم هادی نوروزی به جای محسن در ترکیب قرار می‌گرفت، اما از بازی با ملوان مسلمان به‌طور کامل فیکس شد و از آن روز تا به حال در تک‌تک مسابقات لیگی سرخپوشان در ارنج اصلی گنجانده شده است. این رویه در فصل جدید هم پا بر جا بوده، اما حالا مسلمان دو کارت زرد گرفته و فاصله‌ای تا محرومیت ندارد.

بنابراین پس از کارت زرد بعدی این بازیکن، برانکو برای نخستین بار با این سوال مواجه می‌شود که نفر جانشین او برای مسلمان چه کسی است؟ به هر حال همین مساله می‌تواند زنگ خطر را برای مربی کروات به صدا در بیاورد. به‌خصوص با توجه به نزدیک شدن لیگ قهرمانان آسیا، برانکو باید برای برخی پست‌های حساس نفرات جانشین مطمئن پیدا کند. در همین راستا شاید جذب مهره‌ای مثل سروش رفیعی برای سرخپوشان کلیدی‌تر از قبل باشد.

طارمی و یک مشکل قدیمی

مهدی طارمی هم در برابر ماشین‌سازی دومین کارت زرد فصلش را دریافت کرد و در آستانه محرومیت قرار گرفت. او در نیمه دوم سعی کرد با زمین خوردن در محوطه جریمه داور را برای گرفتن پنالتی متقاعد کند، اما فغانی کوچک به او کارت زرد داد. پیش‌تر در مسابقه هفته دوم پرسپولیس برابر فولاد هم سید علی، داور آن بازی به خاطر تمارض به طارمی کارت زرد داده بود. حالا امید اول گلزنی سرخ‌ها مفت و مجانی در آستانه محرومیت قرار گرفته و با دریافت یک کارت دیگر، یک بازی تیمش را از دست می‌دهد. طارمی فصل قبل هم در مسابقات لیگ چهار بار به خاطر تمارض کارت زرد گرفت که در نوع خودش آماری عجیب به‌شمار می‌آید.