جدایی رحمتی از استقلال

دنیای اقتصاد: شوک و تبعات بیرون نشستن مهدی رحمتی کاپیتان استقلال در بازی مقابل سپاهان تمام حوادث این بازی و حتی بعد از ۹۰ دقیقه را تحت‌الشعاع خود قرار داد. علیرضا منصوریان که سعی می‌کرد از دادن جواب شفاف و روشن طفره رود موضوع را به مسائل فنی ربط داد و درکنفرانس خبری بعد از بازی گفت: «اصلا چنین چیزی نیست، تشخیص کادر فنی این بود که امروز حسینی بازی کند، خود رحمتی، حسینی را روانه میدان کرد، امروز ۴-۳ کاپیتان استقلال نیمکت‌نشین بودند. مهدی رحمتی، خسرو حیدری و یعقوب کریمی در ترکیب قرار نداشتند، با مهدی فضای منفی نداریم و این تشخیص کادر فنی بود. رحمتی کمکمان کرده و منکر توانایی‌های فنی او نمی‌توان شد.» اما چند ساعت بعد از این مصاحبه اتفاقات دیگری رخ داد. افتخاری مدیرعامل باشگاه به برنامه خبری شبکه اول حرفی ۱۸۰ درجه درتضاد با ادعای منصوریان گفت و از وجود سوءتفاهم میان این دوخبر داد. او با صراحت گفت رابطه آنها تیره شده و از الزام به نزدیکی دوباره آنها خبر داد: «نبود رحمتی هم تصمیم فنی بود و هم تصمیم انضباطی. البته منصوریان می‌خواست یک فرصت هم به گلر دوم تیم بدهد تا در روزهای سخت از او استفاده کند. دروازه‌بان دوم هم نمایش خوبی داشت و رضایت سرمربی را جلب کرد. رابطه آنها تیره شده و اصطکاک به‌وجود آمده است و باید در چند روز آینده این موضوع حل شود.»

درست همزمان با مصاحبه او کاروان استقلال به فرودگاه اصفهان رسید تا به تهران برگردد. همه بازیکنان تیم متوجه دلخوری شدید رحمتی و ابروهای گره افتاده او بودند و به همین دلیل وقتی ناگهان منصوریان را کناری کشید و همراه با مربی دروازه‌بانان تیم با جدیت مشغول صحبت شدند از چشم هیچ‌کس دور نماند. حتی عکسی هم از این جلسه سرپایی منتشر شد که قیافه طرفین در آن چندان دوستانه به‌نظر نمی‌رسد. بعد از آن بود که سیل اخبار درمورد تصمیم رحمتی به رفتن و موافقت منصوریان با آن سر زبان‌ها افتاد. «ایسنا» درمورد این جلسه نوشت: «رحمتی در فرودگاه اصفهان به منصوریان گفت که اگر منصوریان تمایلی به ادامه همکاری با او ندارد، می‌تواند از استقلال جدا شود و به عبارت دیگر با دریافت رضایت‌نامه‌اش در نیم فصل راهی تیمی دیگر شود. ریشه این مطلب ظاهرا به یکی از دستیاران منصوریان بر می‌گردد.

یکی از دستیاران مشهور منصوریان بعد از اینکه شنیده افتخاری خواهان حضور دستیار خارجی در استقلال شده است، این مساله را خط داده شده از طرف مهدی رحمتی دانسته و به عبارت دیگر تصور کرده افتخاری از مهدی رحمتی حرف شنوی دارد که چنین تصمیمی گرفته است به همین دلیل دستیار مورد اشاره به منصوریان گفته استقلال یا جای اوست یا جای رحمتی.» خبرگزاری مهر هم مدعی شده که منصوریان بدش نمی‌آید صیغه جدایی جاری شود و می‌نویسد: «این موضوع اگر چه با جواب صریح منصوریان مواجه نشد اما خیلی‌ها می‌گویند منصوریان هم به این جدایی راضی است چراکه نشاندن مهدی رحمتی روی نیمکت ذخیره‌ها چندان جالب نیست. در آن سو نیمکت‌نشینی رحمتی هم برای دروازه‌بانی که مدعی شماره یک بودن در ایران است نه قابل تحمل است و نه اتفاق خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند برای همیشه این دروازه‌بان را از دروازه‌بانی درجه یک به درجه دو تنزل دهد.»