مصطفی مدبر، رئیس شرکت نگهداری و توسعه اماکن ورزشی روز گذشته در این شرکت نشست خبری داشت و به موضوعات مهمی درباره سازه‌های ورزشی کشور اشاره کرد. مدبر درخصوص وضعیت ورزشگاه آزادی و نشست برخی از سکوهای این استادیوم گفت: «۵۰ سال از عمر این سازه می‌گذرد، بنابراین نشست قطعا طبیعی است. در سال‌های گذشته مبلغی را برای نگهداری هزینه می‌کردند، اما برای مقاوم‌سازی هزینه جدی‌تر نیاز داریم. نشست در آزادی عمودی و کنترل‌شده است. گروه‌های مختلفی ازجمله دانشگاهیان و معماران این ورزشگاه را بررسی کردند، گزارش‌های لحظه به لحظه را داریم و هیچ‌گونه خطر ریزشی وجود ندارد. ما موتورخانه این ورزشگاه را به فاصله ۳۰۰ متری خارج از استادیوم منتقل کردیم تا حادثه‌ای ایجاد نشود. همچنین به دولت پیشنهاد دادیم تا ۸۰ میلیارد را به ما برای مقاوم‌سازی بدهند.»

او در مورد معارضان ورزشگاه آزادی هم گفت: «بعد از ۴۷ سال سندی را به نام جمهوری اسلامی گرفتیم. بنا بر نقشه‌ها حدود ۸۰۰ پلاک داخل مجموعه آزادی قرار دارد که در سازمان ثبت درج شده که ما ۴۷ سند دیدیم. ۴ مورد هم به کار قضایی رسیده که در حال اتمام است که یا باید هزینه بدهیم یا رضایت بگیریم تا سند به ما منتقل شود. احتمال می‌دهیم این ۸۰۰ سند قبل از انقلاب مورد تملک قرار گرفته باشند که حالا سندی در اختیار نیست، هزینه یکی از معارضان ۴ میلیارد تومان است که ما هم به این موضوع اعتراض کردیم.» رئیس شرکت تجهیز در ادامه به وضعیت ورزشگاه شیرودی اشاره کرد: «بافت استادیوم و ساختمان از بین رفته، به همین دلیل از استادیوم به خاطر ایمن نبودن استفاده نمی‌کنیم، اما استخر قهرمانی بازسازی شده و استفاده می‌شود.»

مدبر در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای اقتصاد» در مورد افزایش بودجه این شرکت هم گفت: «بودجه ما در سال ۹۵ مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان بود که تا الان ۵۳ درصد آن در قالب اوراق تخصیص داده شده است. البته ما با همین اوراق، بدهی‌های سنواتی پیمانکاران را صفر کردیم. مشکلی که با این اوراق داریم آن است که نمی‌توانیم برای آینده از آنها استفاده کنیم، در واقع این اوراق برای مطالبات است. کل بودجه‌ای که شرکت توسعه برای اجرای همه پروژه‌های خود برای ۳ سال نیاز دارد ۳ هزار و‌۷۰۰ میلیارد تومان است. ما امسال رشد خوبی در بودجه داشتیم و برای سال ۹۶ نیز پیشنهاد بودجه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی داده‌ایم. خوشبختانه در احکام برنامه ششم و در مسائل بودجه‌ای ورزش شرایط خوبی دیده شده که می‌تواند جهش خوبی را برای ورزش کشور ایجاد کند.»

این مقام مسوول در مورد اعتراض برخی تیم‌ها به وضعیت چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز هم توضیح داد: «درباره ورزشگاه یادگار امام با نوساناتی مواجه شدیم اما در نهایت مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این ورزشگاه از سیستم هیتینگ استفاده شده که باعث رشد خوب چمن می‌شود. درخصوص این اعتراض‌ها نیز باید بگویم آنهایی که بازنده بودند این اعتراض‌ها را انجام دادند و در طرف مقابل نفرات تیم برنده از چمن تعریف می‌کردند که می‌توان به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی اشاره کرد. ما این درخواست را داده‌ایم که مسوولیت نگهداری این ورزشگاه به باشگاه تراکتورسازی داده شود که این کار پس از موافقت وزارت ورزش و انجام مراحل اداری محقق خواهد شد.»