مسائل مالی و بدهی باشگاه‌های فوتبال همچنان بزرگ‌ترین مشکل حل نشده باشگاه‌های فوتبال ایران است. موضوعی که مدیران ورزش ایران نیز به آن اشاره کرده‌اند. در همین راستا رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد، باشگاه‌های بدهکار تا زمان تسویه حساب با طلبکاران خود حق ندارند با بازیکنان و مربیان خارجی قرارداد امضا کنند. مهدی تاج دیروز در حاشیه روز درختکاری و کاشت درخت توسط وی درخصوص باشگاه‌های بدهکار لیگ گفت: «در حال حاضر تیم‌های بدهکار دو نوع هستند.

بدهکاری برخی از آنها به بازیکنان داخلی است و بدهکاری برخی دیگر به بازیکنان و حتی مربیان خارجی. ما سعی می‌کنیم بدهکاری تیم‌های‌مان به بازیکنان داخلی در سه، چهار سال صفر شود و به این تیم‌ها الزام کردیم که نباید بدهی داشته باشند. فیفا اصرار دارد تیم‌های بدهکار نمی‌توانند حتی در لیگ برتر هم بازی کنند، اما ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، چون اگر اجازه حضور تیم‌های بدهکار را در لیگ برتر ندهیم شاید حتی دیگر دو تیم هم در لیگ برتر نباشند! ما اگر لیگ برتر نداشته باشیم نمی‌توانیم تیم‌ملی پویایی هم در اختیارمان باشد. ما باید به تدریج بدهی تیم‌های‌مان را صاف کنیم تا قطار فوتبال در کشورمان متوقف نشود. ما الان در همه زمینه‌ها تیم اول آسیا هستیم، اما باید در این خصوص (بدهی باشگاه‌ها) فکر جدی کنیم. در حال حاضر همه پرونده‌های بازیکنان در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در حال پیگیری است. ما به تیم‌هایی که بدهی دارند الزام کردیم که از این پس نه مربی و نه بازیکن خارجی نمی‌توانند جذب کنند. تیم استقلال تهران در حال حاضر یک میلیارد تومان به بازیکنان بدهکارش داده و همچنین ۱۰۰ هزار دلار نیز هزینه بازیکنان خارجی سابقش کرده است. تیم‌ پرسپولیس نیز در این زمینه کارهای خوبی انجام داده است.»

در همین حال وزیر ورزش و جوانان نیز با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های ناتمام ورزشی در کشور ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، تاکید کرد دولت هر گونه کمک مالی به سرخابی‌ها را ممنوع اعلام کرده است. مسعود سلطانی‌فر گفت: «این پروژه‌ها به‌دلیل عدم مدیریت توزیع منابع و اختصاص منابع به پرژوه‌هایی که تازه کلنگ‌زنی و به پروژه‌های عمرانی قدیمی اضافه می‌شوند همچنان ناتمام باقی مانده‌اند. متاسفانه پول‌ها بین پروژه‌ها تقسیم شده در حالی که منطق توزیع منابع مالی می‌گوید باید پول‌ها را روی پروژه‌هایی که ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها تکمیل شده، متمرکز کرد و سپس به سراغ پروژه‌های دیگر رفت اما پول‌ها بین همه پروژه‌ها بدون تقدم و تاخر تقسیم می‌شود بنابراین پروژه‌ای که باید طی ۳ سال تمام شود ۱۲ سال طول می‌کشد و همین سبب شده، برای پروژه ۱۰ میلیارد تومانی حدود ۲۰ میلیارد هزینه صرف شود.» وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به انتقاد یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه عدالت در توزیع منابع میان تیم‌های ورزشی رعایت نمی‌شود و به‌عنوان مثال تیم‌های پرسپولیس و استقلال از منابع دولتی استفاده می‌کنند درحالی که برای دیگر باشگاه‌ها چنین امکانی فراهم نیست، پاسخ داد: «سرخابی‌ها یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نمی‌کنند و اصلا ممنوعیت داریم. خود مجلس ممنوع کرده است و قانونا نمی‌توانیم یک ریال به تیم لیگ برتری کمک کنیم.»