تغییر نسل قطعی است

اولین نشست خبری سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران دیروز برگزار شد و این مربی درخصوص آینده تیم‌ملی صحبت کرد. وی همچنین بر تغییر نسل والیبالیست‌های تیم‌ملی تاکید کرد. ایگور کولاکوویچ در ابتدای صحبت‌هایش در این نشست گفت: «امیدوارم به‌عنوان شرکای ورزشی ارتباط خوبی با خبرنگاران و مسوولان داشته باشیم. از اینکه سرمربی تیم‌ملی ایران شدم بسیار خوشحالم چراکه این تیم یکی از قدرت‌های والیبال جهان است. این یکی از سوابق من در بالاترین سطح ممکن و به معنی آن است که سوابق کاری من در بالاترین سطح ادامه خواهد داشت، من در یک ماه گذشته تعداد زیادی از مسابقات لیگ ایران را دیده‌ام و جلسات زیادی در مورد آینده تیم‌ملی برگزار کرده‌ام. در حال حاضر تلاش می‌کنم از نظر شیوه جدید زندگی و کاری با شرایط ایران مطابقت پیدا کنم.» وی درباره برنامه بازی‌های تدارکاتی نیز تصریح کرد: «در ابتدا در مونته‌نگرو با تیم‌ملی این کشوربازی می‌کنیم و سپس با اسلوونی که سرمربی آن کواچ است روبه‌رو می‌شویم که نایب قهرمان اروپا است. پس از آن هم قرار است با لهستان بازی کنیم و به این ترتیب دور اول آماده‌سازی ما تمام می‌شود و سپس به ایران برمی‌گردیم و برای لیگ جهانی آماده می‌شویم.»

بازیکنان متفاوتی دعوت خواهند شد

سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران درباره دعوت از بازیکنان برای تیم‌ملی نیز گفت: «باید خود را برای جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی آماده کنیم. نمی‌دانم یک ماه آینده چطور خواهد بود. برای مسابقات مختلف بازیکنان متفاوتی دعوت خواهند شد تا برای المپیک توکیو آماده شوند. بدون شک از بازیکنان باتجربه هم استفاده خواهیم کرد تا جوان‌ترها در کنار آنها عرض اندام کنند. شاید در مرحله نخست بازیکنانی که سن بالاتری دارند حاضر نباشند، اما برای رسیدن به هدف خود در مرحله اول از جوان‌ترها استفاده خواهیم کرد. نسبت به کیفیت بازیکنان باتجربه احترام خاصی قائل هستم اما شاید برای المپیک بعدی نتوانند همین کیفیت را داشته باشند. با این حال محور اصلی ما استفاده از شایسته‌ها در تیم‌ملی است. در این بین ممکن است به برخی بازی کمتر برسد. جوانان قرار است در بخش‌هایی که ما کمبود داریم به ما کمک کنند. ما یک خانواده هستیم و وقتی سرپرست می‌خواهد خانواده را اداره کند، در ابتدا باید به فکر شایسته‌ها باشد. با این حال باید به فکر جوانانی هم که تازه از راه می‌رسند باشیم.»

برخی از بازیکنان کنونی در المپیک بعد نیستند

سرمربی تیم‌ملی تاکید کرد نسل فعلی تیم‌ملی والیبال برای المپیک بعد تغییر خواهد کرد: «ممکن است در مقطعی با مشکل روبه‌رو شویم، اما پس از مدتی کار درست خواهد شد. همان‌طور که قبلا نیز گفتم برای المپیک ۲۰۲۰ به احتمال زیاد تعدادی از بازیکنان کنونی نمی‌توانند حضور داشته باشند و باید از جوان‌ترها استفاده کنیم.»

قول خاصی نمی‌دهم

وی درمورد کسب عنوان درالمپیک نیز گفت: «تیم‌ملی ایران با رسیدن به المپیک به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد ولی همیشه انتظار مردم بیشتر از واقعیت‌هاست و این فقط شامل ایران نیست. همان‌طور که گفتم حداقل ۱۵ تیم‌ملی دیگر در جهان حضور دارند که مثل ما به‌دنبال پیروزی و قهرمانی هستند ولی من همیشه برای مدال جنگیده‌ام نمی‌توانم قول خاصی بدهم فقط می‌توانم بگویم تا آخرین امتیاز برای برنده شدن مبارزه خواهیم کرد و هیچ‌کس حق ندارد امید را از ما بگیرد.»

پیمان اکبری دستیار اول من است

سرمربی تیم‌ملی ایران در مورد اعضای کادر فنی این تیم گفت: «دستیار اول من قطعا پیمان اکبری خواهد بود. دو دستیار سابقم هم به کادر ما اضافه خواهند شد. دستیار اول تیم‌ملی کنونی صربستان و بدنسازی که قبلا با وی کار کرده‌ام هم کنار من خواهند بود. من به مربیان ایرانی احترام می‌گذارم و خودم درخواست کردم اکبری دستیار من باشد. او دانش خوب و ارتباط مناسبی با سایر مربیان ایرانی دارد و کمک می‌کند تا با شرایط بهتر آشنا شوم.»