نورافکن تمدید می‌کند و می‌رود

مسابقات جام‌جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال، از ۳۰ اردیبهشت در کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. تیم کشورمان در این بازی‌ها در گروه C و با کشورهای زامبیا، پرتغال و کاستاریکا همگروه است. در این میان اما پیش از اعزام تیم کشورمان به این مسابقات حضور یکی از بازیکنان به محل مناقشه تبدیل شده بود. امید نورافکن بازیکن تیم استقلال تهران که در لیست تیم جوانان حاضر بود، به‌خاطر حضور استقلال در بازی حذفی لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین امارات از سوی سرمربی این تیم اجازه شرکت در اردوی تیم‌ملی را به‌دست نیاورد. با این حال پس از درخواست‌های مکرر از منصوریان، وی در نهایت به خروج این بازیکن از تیمش و ملحق شدن او به تیم‌ملی جوانان رضایت داد تا شرایط استقلال برای بازی مهم و حساس خود مقابل تیم اماراتی که در روز اول خرداد برگزار می‌شود، وخیم‌تر شود. منصوریان در حالی با رفتن ستاره ۱۹ ساله‌اش به اردوی تیم‌ملی موافقت کرده که از یک طرف با مصدومیت امید ابراهیمی روبه‌‌رو شده و حضور این بازیکن در این بازی حساس نیز در هاله‌ای از ابهام است و از طرف دیگر جای خالی نورافکن در خط هافبک استقلال احساس خواهد شد.

منصوریان محبت کرد

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران می‌گوید امید نورافکن می‌تواند به این تیم در مسابقات جام‌جهانی کمک زیادی داشته باشد. امیرحسین پیروانی در این باره به خبرگزاری مهر گفت: «از علیرضا منصوریان تشکر می‌کنم. ما مفصل با هم صحبت کردیم و وی محبت کرد و اجازه داد امید به تیم جوانان بیاید. امید در تیم جوانان رشد کرد و به استقلال پیوست. او بازیکن بزرگ و تاثیرگذاری است. جدا از بحث داخل زمین، امید به‌خاطر ارتباطش با بازیکنان و اعضای کادر فنی در بیرون از زمین هم می‌تواند تیم را خوب جمع کند. در گروه سختی قرار گرفته‌ایم. وقتی برزیل، صربستان و هلند به این مسابقات نمی‌رسند نشان‌دهنده سختی کار است.»

تمدید می‌کند، بعد می‌رود

اما هافبک استقلال هم بازی در جام‌جهانی جوانان را برای خودش افتخار بزرگی می‌داند. امید نورافکن به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «من در این زمینه تابع تصمیمات باشگاه بودم و از منصوریان تشکر می‌کنم که اجازه داد تیم جوانان ایران را همراهی کنم. بازی کردن در جام‌جهانی برای من افتخار بزرگی محسوب می‌شود، من دوست داشتم مقابل العین بازی کنم. با این حال با تصمیم منصوریان به تیم جوانان محلق می‌شوم و امیدوارم که عملکرد خوبی در این بازی‌ها داشته باشم.» خبر دیگر اینکه هافبک جوان تیم استقلال قبل از عزیمت به کره‌جنوبی و ملحق شدن به تیم جوانان، قرارداد خود را با باشگاه استقلال تمدید می‌کند.

قدردانی فدراسیون

خبر دیگر اینکه رئیس سازمان تیم‌های ملی هم از همراهی باشگاه استقلال و به‌ویژه علیرضا منصوریان با فوتبال ملی قدردانی کرد. در پی صدور مجوز همراهی امید نورافکن با تیم جوانان ایران در جام‌جهانی جوانان از سوی باشگاه استقلال، محمدرضا ساکت از این باشگاه و به‌ویژه علیرضا منصوریان به‌دلیل اتخاذ این تصمیم بزرگ تقدیر و تشکر کرد.