لمس یک رویا

تیم جوانان ایران اولین بازی خود در جام‌جهانی زیر ۲۰ سال کره‌جنوبی را امروز برگزار می‌کند؛ تیمی که سراسر امید و آرزوست. حضور در جام‌جهانی برای تیم فوتبال جوانان ایران که کم‌کم در حال تبدیل شدن به یک رویا بود، سرانجام پس از ۱۶ سال رقم خورد. تیم جوانانی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق شد به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند تا پس از دو دهه جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کند. حالا این تیم راهی کره‌جنوبی شده است تا بازی‌های خود را در این جام پشت‌سر بگذارد و امید زیادی وجود دارد که آنها بتوانند از گروه خود صعود کنند. تیم جوانان ایران در اولین دیدار خود از ساعت ۱۲:۳۰ امروزدر ورزشگاه جام‌جهانی «جی‌جو» به مصاف کاستاریکا می‌رود. در صورتی که نتیجه‌ای مناسب در این بازی کسب شود، تیم ایران می‌تواند به صعود امیدوار باشد، چراکه دومین بازی‌اش را هم باید در ورزشگاه جی‌جو مقابل زامبیا انجام دهد و در بازی نهایی به مصاف پرتغال خواهد رفت.

کاستاریکا را آنالیز کرده‌ایم

سرمربی تیم جوانان ایران تاکید کرد کاستاریکا تیم بسیار خوبی است و به اندازه کافی درباره این تیم آنالیز صورت گرفته است. به گزارش «ایسنا» امیرحسین پیروانی در نشست خبری پیش از بازی مقابل کاستاریکا گفت:«پیش از سفر به کره‌جنوبی دو بازی دوستانه با سنگال داشتیم که درهردو مسابقه به تساوی رسیدیم. تیم در شرایط بسیار خوبی از نظر فنی و ذهنی قرار دارد. چند روز هم زودتر به محل برگزاری مسابقات آمدیم و تطابق کامل را با شرایط جوی پیدا کردیم.» وی درباره کیفیت فنی کاستاریکا هم گفت: «کاستاریکا تیم بسیار خوبی است و به اندازه کافی درباره این تیم آنالیز صورت گرفته است. امیدوارم بهترین عملکردمان را نشان بدهیم.»

صددرصد آماده‌ایم

کاپیتان تیم‌ملی جوانان نیزمی‌گوید تیمش با آمادگی ۱۰۰ درصد پا به جام‌جهانی گذاشته و آماده دیدار با کاستاریکا است. امید نورافکن گفت: «شرایط بدنی ما بسیار خوب است. با آمادگی صددرصد پا به این مسابقات گذاشته‌ایم. به‌دنبال این هستیم که در بازی نخست نتیجه‌ خوبی بگیریم و برای بازی دوم و سوم برابر زامبیا و پرتغال از نظر روحی شرایط خوبی داشته باشیم و بتوانیم با نتایج خوبی به دور بعد صعود کنیم.» او درباره تاخیرش در ‌اضافه شدن به تیم‌ملی جوانان هم گفت‌: «درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودم. به همراه استقلال توانستیم از گروه‌مان صعود کنیم و در یک‌هشتم نهایی حریف العین امارات شویم. امیدوارم که استقلال نتیجه‌ خوبی برابر این تیم کسب کند. امیدوارم با بازی‌های خوبی که انجام می‌دهیم، وارد فوتبال اروپا شویم. تفکر من و سایر بازیکنان تیم‌ملی این است که در این رقابت‌ها خوب ظاهر شویم و بتوانیم به فوتبال اروپا برویم. الگوی فوتبالی من فیلیپ لام است ولی نمی‌توانم از فوتبال مسی بگذرم.»

استفاده از کمک‌داور ویدئویی

این رقابت‌ها اما یک خبر حاشیه‌ای هم دارد که می‌تواند برای آینده فوتبال جهان مهم باشد. بر این اساس، فناوری VAR در مسابقات جام‌جهانی زیر ۲۰ سال کره‌جنوبی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اعلام رسمی فدراسیون جهانی فوتبال در مسابقات جام‌جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ از کمک‌داور ویدئویی استفاده می‌شود. این فناوری در واقع به داور کمک می‌کند تا با استفاده از کارشناس داوری که پای دستگاه پخش تلویزیونی نشسته و صحنه‌های بحث‌برانگیز را بازبینی می‌کند، تصمیم درستی را اتخاذ و اعلام کند. این مسابقات دیروز به میزبانی کشور کره‌جنوبی آغاز شد و تا تاریخ ۲۱ خرداد ادامه پیدا خواهد کرد. در بازی افتتاحیه این جام، دیروز از گروه B ونزوئلا با نتیجه ۲ بر صفر موفق به شکست آلمان شد.