علی کریمی، سرمربی تیم نفت تهران در مصاحبه با خبرنگاران در مورد شرایطش در نفت و بلاتکلیفی این باشگاه گفت: «مسوولان باشگاه باید بیایند تعیین‌تکلیف کنند که ما چه کاره هستیم. از ما ۱۷-۱۸ ساعت زمان خواستند تا شاید اتفاقی بیفتد. تمرین‌مان را انجام دادیم و سه‌شنبه هم بازیکنان تست ایفمارک را که جزو ملزومات هر تیمی قبل از شروع لیگ برتر است، پشت‌سر می‌گذارند. تا بعد از تست ایفمارک حداقل تکلیف کادر فنی به‌طور قطعی مشخص می‌شود.»

سرمربی نفت تهران در رابطه با اینکه درصورت ادامه مشکلات مالی تکلیف این باشگاه چه خواهد شد، ازپیچیدگی شرایط باشگاهش گفت: «وضعیت خیلی پیچیده است. نفت تهران نماینده فوتبال ایران به‌طور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا است و حتی ما به پلی‌آف هم نمی‌رویم. باید تکلیف باشگاه مشخص شود و همه باید نگران باشند و با صاحبان باشگاه همکاری کنند. پرسپولیس هم که سال قبل قهرمان شده درصدی از مبلغ قرارداد بازیکنانش را دریافت نکرده است. در همه جای فوتبال ایران مشکلاتی وجود دارد و ‌ای کاش تعامل بیشتری صورت بگیرد تا وضعیت نفت بهبود پیدا کند. امیدوارم هر کسی بالای سر نفت بود این تیم بتواند کار خود را به خوبی پیش ببرد.»

وی درباره تعیین تکلیف بدهی‌های نفت تهران تصریح کرد: «باید بدهکاران قبلی را تعیین تکلیف کنند، کسانی که سال‌های گذشته در این تیم بازی کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند و تمام عوامل که در این تیم همکاری داشتند و وقت گذاشتند باید رضایت‌شان جلب شود؛ چون اگر آه و نفرین کسی پشت تیم باشد ضربه می‌خوریم، از طرفی حق و حقوق بازیکنان جدید باید پرداخت شود. بازیکنی که مشغله ذهنی داشته باشد نمی‌تواند صددرصد باشد. حداقل خواسته ما این است که تا فردا [امروز]تکلیف روشن شود.» کریمی در پاسخ به این سوال که آیا اراده‌ای تا این لحظه برای حل مشکلات می‌بیند یا نه، گفت: «هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات ندیدم . زمانی که می‌گویم افرادی قصد کمک دارند، منظورم صاحبان فعلی باشگاه نیست و به وقتش اگر لازم باشد نام آنها را می‌گویم. از ظاهر بازیکنان مشخص است که نگرانی دارند؛ چون هیچ‌کدام حتی قرارداد ندارند. در بازی‌های دوستانه ممکن است هر اتفاقی بیفتد، پس بازیکنی که قرارداد ندارد تکلیفش چه می‌شود؟»

سرمربی نفت تهران در پاسخ به این سوال که اگر شما بروید تکلیف بازیکنانی که به‌خاطر شما آمده‌اند چه می‌شود، عنوان کرد: «باید هر کسی که می‌آید با همین نفرات حالا چند نفر بیشتر یا کمتر شروع کند، بازیکنان نفت چون امسال سهمیه آسیا دارند، زیر ذره‌بین هستند و با عملکرد خوبشان می‌توانند آینده خوبی را برای خود رقم بزنند. با توجه به سال جام‌جهانی آنها می‌توانند به تیم ملی هم فکر کنند. این بازیکنان بازیکن نفت هستند و اگر قرار باشد کادر فنی جدید اضافه شود، می‌توانند از آنها هم استفاده کنند.» این درحالی است که ساعتی بعد از این مصاحبه «ایلنا» از ارسال نامه گل‌محمدی مدیرکل ورزش استان تهران به تاج درمورد بدهی مالیاتی باشگاه نفت خبر داد. این خبرگزاری نوشت: گل‌محمدی بر پرداخت بدهی مالیاتی باشگاه نفت تاکید کرده است و اگر این باشگاه مالیات خود را ندهد فعالیتش منحل می‌شود و به وزارت نفت بازگردانده می‌شود. اداره مالیات ضمن درخواست اصل بدهی جریمه دیرکرد این بدهی را که حدود ۹ میلیارد تومان می‌شود، می‌خواهد.