نبی سوخت

دنیای اقتصاد: هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نیاز به ترمیم دارد و همین موضوع باعث شده گمانه‌زنی‌ها درخصوص تغییرات در این زمینه به خبراول خبرگزاری‌های ورزشی تبدیل شود.طاهری سرپرست باشگاه به جامانده از مدیریت وزیر قبلی است و البته روایت‌هایی از ناهماهنگی او با وزارت ورزش و البته تک‌روی‌های او در مدیریت پرسپولیس در رسانه‌ها مطرح شده است؛ رفتاری که تغییرات در پرسپولیس را محتمل نشان می‌دهد اما طاهری حالا درکسوت یک مدیر قهرمان محبوب قرمزهاست و دست زدن به او تبعات بسیاری را برای وزیر ورزش به همراه خواهد داشت. حداقل موجی که برسر شایعه حضور نبی دبیرکل سابق فدراسیون به راه افتاد گواه این ادعاست.

ماجرا از این قرار است که روزنامه ورزشی گل در آخرین شماره هفته گذشته خود ازاحتمال جابه‌جایی‌ نبی با طاهری خبر داد. آنها منبع خبر را افشا نکردند و از شنیده‌ها در وزارت ورزش گفتند. اما به‌نظر می‌رسد ناگهان انبار باروت منفجر شده باشد. ناگهان کمپین‌هایی در حمایت از طاهری در صفحه رسمی وزیر شکل گرفت و مصاحبه داورزنی نفر دوم وزارت هم به فضای به وجود آمده دامن زد. او به خبرگزاری فارس گفت: «این سوال را باید از وزیر بپرسید چرا که او مسوولیت انتخاب اعضا را دارد. انتخاب نبی به تصمیم وزیر ورزش بر‌می‌گردد، او از چهره‌های فوتبالی خوب است اما تا الان که با شما صحبت می‌کنم طاهری سرپرست پرسپولیس است. قرار بود هفته گذشته ترمیم هیات مدیره پرسپولیس صورت بگیرد اما نیروهای توانمند بیکار نیستند. با هرکسی که صحبت می‌کنیم یا مسوولیت دارد یا بازنشسته است.

اینها عذرهایی است که آورده شده، بارها وزیر به نتیجه قطعی رسیده اما این مشکلات باعث شد تا انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس به تاخیر بیفتد.» لحن کلام او بوی تغییرات می‌داد به همین دلیل هم فضا چنان داغ شد و حملات به وزیر چنان اوج گرفت که مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش مجبور شد هرگونه مذاکره با نبی را قویا رد کند.جالب اینکه بازهم التهاب فضای به وجود آمده توسط کانال‌ها و سایت‌های هواداری که برخی از آنها هم توسط افراد نزدیک به باشگاه اداره می‌شود فروکش نکرد تا خود داورزنی روزجمعه این‌گونه حرفش را اصلاح کند: «من دو سال است آقای نبى را ندیده‌ام و دلیل این جوسازی‌ها را نمی‌دانم. آقای طاهرى مورد حمایت وزارت ورزش است و با قدرت کارش را ادامه می‌دهد. تنها هیات‌مدیره پرسپولیس ترمیم مى‌شود.»

معاون وزارت ورزش و جوانان از همه رسانه‌ها و علاقه‌مندان پرسپولیس درخواست کرد که اجازه بدهند در فضایی آرام و دور از جنجال، اعضاى جدید هیات مدیره تا چند روز آینده معرفى شوند. به‌نظر می‌رسد حتی اگر نبی که در سابقه‌اش قائم‌مقامی باشگاه پرسپولیس هم وجود داشت جزو گزینه‌ها بود با این اتفاقات سوخت. از تاکتیک جدیدی هم که وزارت در پیش گرفته این‌طور بر‌می‌آید که اگر قرار به تغییری هم باشد ابتدا اعضای هیات مدیره انتخاب خواهند شد و آنها با ماموریت جابه‌جایی پا به اتاق مدیریت باشگاه خواهند گذاشت. آن وقت است که اگر مدیرعامل جدید رای اعضای هیات مدیره را داشته باشد توپ انتقاد از زمین وزیر ورزش خارج شده است.