شلوغ‌کاری با ساکت؟!

دنیای اقتصاد: استقلال بازی اولش را باخت. آن‌ هم برای اولین بار درتاریخ لیگ برتر. این شکست مقابل نفت و درآبادان رخ داد اما منصوریان خوب می‌داند که با توجه به برد پرسپولیس باید بهای سنگینی برای این شکست بپردازد. این‌گونه بود که تندتر از همیشه شخص دبیرکل فدراسیون فوتبال یعنی ساکت را درکنفرانس خبری‌اش هدف گرفت و او را آماج حملات خود قرار داد. کسی که با درخواستش استقلال از داشتن سه بازیکن جوان و ملی‌پوش امیدش محروم شد. منصوریان او را متهم کرد نامه‌ای که برای دفاع از خودشان به وی ارائه شده را در اختیار کمیته انضباطی قرار نداده است. او گفت: «به‌نمایندگی از تیم و هواداران به ساکت تبریک می‌گویم. لعنت به خودخواهی و بی‌سوادی فوتبال. لعنت به قوانین فوتبال که در مملکت ما رعایت نمی‌شود. لعنت به قوانین فیفا. لعنت به گذشته‌ای که فراموش می‌شود. نمی‌دانم محمدرضا ساکت می‌داند استقلال نیمی از هواداران فوتبال را دارد یا نه.»

منصوریان بسیار تند رفت و به مسوولان فدراسیون هشدار داد اگر محرومیت بازیکنانش را به فیفا خبر دهد کل فدراسیون تعلیق خواهد شد. اما این اظهارنظر‌ها با واکنش‌های بسیاری همراه شد. برخی آن را برای تحت‌الشعاع قرار دادن باخت دانستند و برخی رسانه‌ها هم سراغ حرف‌های متفاوت او وقتی خودش سرمربی تیم امید بود رفتند. منصوریان همچنین با شرح ماجرای نامه‌نگاری‌اش با فدراسیون گفت: «به حسن‌زاده گفتم ما نامه‌ به فدراسیون دادیم، گفت تراکتورسازی نامه داده بود و محروم‌شان نکردیم. آنجا متوجه شدیم که نامه‌های ما به کمیته انضباطی داده نشده است. مجبور شدیم نامه‌هایی را که به فدراسیون داده بودیم، به حسن‌زاده نشان دهیم. در قوانین فیفا گفته شده که حتی تیم‌ملی می‌تواند تنها سه روز قبل از بازی‌های فیفا بازیکنان را در اختیار داشته باشد. هیات رئیسه فیفا هم اعلام کرده که دادن بازیکن به تیم امید ضروری نیست. آیا بازی‌های امید در تقویم فیفا بوده یا نه؟ نبوده است.»

جنگ ادامه دارد

اما روز بعد از این حرف‌های جنجالی اولین خبر احضار سرمربی استقلال به کمیته اخلاق بود و این یعنی فدراسیون هم حاضر نیست عقب‌نشینی کند. بعد از آن هم ساکت در واکنش به حرف‌های منصوریان تیم‌های ملی را در اولویت فدراسیون دانست اما توضیحی در مورد نامه گمشده در دفترش که استقلالی‌ها مدعی ارسال آن هستند و اینکه قوانین فیفا چه می‌گوید، نداد. به گزارش خبرگزاری تسنیم او گفت: «اراده فدراسیون فوتبال، حمایت جدی از تیم‌های ملی است. قرار نیست تیم‌های ما در عرصه‌های بین‌المللی دچار چالش شوند. در سه ماه تابستان، ۲ هزار و ۷۴۰ نفر به مرکز ملی فوتبال می‌آیند تا در اردوهای ملی شرکت کنند. همه اینها در راستای این است که فوتبال ملی در کنار باشگاه‌ها موفق باشد. فدراسیون فوتبال نگاه قانونی را نسبت به موضوعات دارد و اگر پیش‌تر اغماض می‌شده، مورد انتقاد قرار می‌گرفته است. بنابراین بنا به تصریح هیات رئیسه فدراسیون، کمیته انضباطی قاطعانه اجرای آیین‌نامه را اعمال می‌کند.» او تذکر کمیته انضباطی درخصوص الزام به حضور بازیکنان در تیم امید را به منصوریان یادآور می‌شود تا از حکم فعلی این کمیته دفاع کرده باشد: «رئیس کمیته انضباطی حدود یک ماه قبل موضوعی را به‌صورت دقیق درباره مقررات مصوب و لازم‌الاجرا در زمینه حضور بازیکنان دعوت شده به تیم‌های ملی مطرح می‌کند، اما این موضوع از دید بسیاری دور می‌ماند و این، خود سبب‌ساز اتفاقات بعدی می‌شود.»