دنیای اقتصاد: پایگاه اینترنتی-تحلیلی «فوربس» در تازه‌ترین رده‌بندی خود، فهرستی از ارزشمندترین باشگاه‌های ورزشی دنیا در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. به گزارش این نهاد، هیچ لیگ ورزشی به اندازه لیگ فوتبال آمریکایی (NFL) سوددهی ندارد. ۳۲ تیم حاضر در این لیگ به‌طور میانگین سود ناخالصی معادل ۹۱ میلیون دلار دارند. بر این اساس، در میان ۵۰ تیم ارزشمند فهرست «فوربس»، ۲۹ تیم از لیگ راگبی آمریکا هستند. همچنین در این فهرست ۸ تیم از «لیگ برتر بیسبال آمریکا» (MLB) ، هفت تیم از لیگ «اتحادیه ملی بسکتبال» (NBA) و هفت تیم از لیگ‌های فوتبال اروپایی حضور دارند. در این رابطه، باشگاه «دالاس کابویز» با ارزش ۲/ ۴ میلیارد دلار برای دومین سال پیاپی به‌عنوان ارزشمندترین باشگاه ورزشی جهان معرفی شد. پس از «دالاس کابویز»، تیم‌ بیسبال «نیویورک یانکیز» با ارزش ۷/ ۳میلیارد دلار و تیم فوتبال «منچستریونایتد» با ارزش ۶۹/ ۳ میلیارد دلار به ترتیب در رده‌های دوم و سوم ارزشمندترین باشگاه‌های ورزشی جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفتند. در واقع باشگاه «منچستریونایتد» به‌عنوان ارزشمندترین باشگاه فوتبالی در جهان معرفی شد.

منچستر یونایتد در حالی در این رده‌بندی رتبه سوم با ارزش‌ترین باشگاه‌های ورزشی جهان را به خود اختصاص داده که در میان باشگاه‌های فوتبال رتبه نخست را دارد. یونایتد‌ها که در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در صدر ارزشمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان قرار داشتند، پس از سلطه چندین ساله غول‌های اسپانیایی، بار دیگر به صدر جدول ارزشمندترین باشگاه فوتبال جهان از نگاه فوربس بازگشته‌اند. منچستر یونایتد پس از باشگاه دالاس کابویز حاضر در لیگ ملی فوتبال آمریکا و باشگاه نیویورک یانکیز حاضر در لیگ بیسبال آمریکا، به‌عنوان سومین باشگاه ارزشمند جهان برگزیده شد، درحالی که در لیست ۵۰ باشگاه ارزشمند جهان، تنها نام هفت باشگاه فوتبال مشاهده می‌شود.

اما مدتی پیش نیز شرکت KPMG، باشگاه منچستریونایتد را باارزش‌ترین باشگاه جهان معرفی کرده بود. طبق ادعای این شرکت، باشگاه منچستریونایتد ۳ میلیارد یورو ارزش دارد و شاگردان مورینیو، پس از کسب قهرمانی در لیگ اروپا توانستند بالاتر از رئال‌مادرید، عنوان ارزشمندترین را از آن خود کنند. این در حالی است که بارسلونا، رئال‌مادرید، بایرن مونیخ و منچسترسیتی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. ملاک این امتیازدهی تنها ارزش مالی باشگاه نیست بلکه آنها مواردی مثل سودآوری، محبوبیت، پتانسیل ورزشی، حق پخش و مالکیت استادیوم را در این بررسی مد نظر قرار داده‌اند. ترکیب این موارد باعث شده تا یونایتد به‌عنوان باارزش‌ترین تیم انتخاب شود. حق پخش در ارزیابی فوربس و KPMG نقش مهمی ایفا می‌کند و با توجه به اینکه تیم‌های لیگ برتری در مجموع ۵/ ۹ میلیارد یورو برای حق پخش از شبکه‌های تلویزیونی دریافت می‌کنند، در این فهرست در رده‌های بالا قرار گرفته‌اند.

یونایتد‌ها در صدر باشگاه‌های فوتبال