کی‌روش و آغاز جنگ روانی با کره‌ای‌ها

۴ بازی و ۴ برد. آماری که کی‌روش را به کابوس کره‌ای‌ها تبدیل کرده است.او از روزی که سرمربی ایران شده هر بار که مقابل کره قرار گرفته و بازی تحت هر شرایط و موقعیت جدولی هم که بوده است کی‌روش آن را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است. همین آمار ویژه را در کنار نیاز مبرم کره‌ای‌ها به سه امتیاز مصاف با ایران برای هموار شدن راه صعود به جام‌جهانی قرار دهید تا متوجه علاقه مفرط و انگیزه بالای آنها برای شکست ایران در بازی روز پنج‌شنبه شوید. کار تا آنجا بالا گرفته که استاد دانشگاه میون‌جی در سمینار خود راه‌حل برد تیم‌ملی فوتبال ایران را به سرمربی تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی گوشزد کرده است. مهم‌ترین نکته که این آنالیزور به آن اشاره کرد این است که باید جلوی پاس‌های بلند تیم‌ملی فوتبال ایران را به هر طریقی گرفت و با پرسینگ در زمین ایران مانع بازی‌سازی مدافعان ایرانی و حرکات نفوذی هافبک‌ها شد.

این استاد دانشگاه در ادامه‌ توصیه دیگری کرد و به سرمربی تیم‌ملی فوتبال این کشور پیشنهاد داد که از مدافعان بلندقامت در بازی برابر تیم‌ملی فوتبال ایران استفاده کند که قدرت بدنی بیشتری داشته باشند.» تذکرهایی که بیشتر از آنکه بار فنی داشته باشند محرک‌های روانی هستند. آنها هنوز هم مشت‌های گره کرده سرمربی ایران را بعد از صعود دور قبل به جام‌جهانی به یاد دارند و زخم آن شکست‌ها التیام نیافته است. شاید به همین دلیل هم امکانات بدی را در اختیار تیم ایران قرار داده‌اند. رفتاری که حسابی صدای کی‌روش را درآورده است: «من از شما می‌پرسم. آیا به نظر شما این زمین، زمین خوبی است؟ شما بهتر می‌دانید زمانی که کره به ایران می‌آید ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین شرایط و امکانات موجود را در اختیارشان قرار دهیم. بهترین استادیوم، بهترین زمین، بهترین غذا و... وقتی کسی بهترین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، شما باید نسبت به او سپاسگزار باشید. در حال حاضر همه ما می‌دانیم که این زمین بهترین نیست. اما با انجام این کار شما تنها باعث بهتر و قدرتمندتر شدن ایران می‌شوید. این شرایط به ما کمک می‌کند تا رشد کنیم و بهتر آماده شویم اما برای فوتبال کره و طرفدارانش تنها سرافکندگی به بار می‌آورد.»

به‌نظر می‌رسد او بار دیگر جنگ روانی را آغاز کرده است. بار قبل که چوی سرمربی کره برای ایران کری خواند او عکس این مربی را روی لباسش زد و از بازیکنان خواست زمان تمرین و هر وقت خسته شدند او را نگاه کنند تا انگیزه مبارزه پیدا کنند. تاکتیکی که باعث شد جنگ بزرگ را ببرد و انتقام سختی از همکارش بگیرد. او حالا بار دیگر می‌خواهد دست بالا را در این جنگ پیش از بازی داشته باشد. همین‌گونه است که آنجا در کره هدفش را صعود به دور دوم جام‌جهانی اعلام می‌کند نه بازی پیش‌رو: «اگر تیم‌ملی فوتبال ایران عالی بازی کند مسلما شانس بهتری داریم تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران به مرحله دوم صعود کنیم. با این وجود این هدف و رویا به این بستگی دارد که ایران بتواند یک برنامه آماده‌سازی، جاه‌طلبانه، ممتاز و خاص را برای جام‌جهانی برگزار کند.»