لژیونر ایرانی تیم آلکمار خود را مهیای دیدار مهم برابر کره‌جنوبی می‌کند و امیدوار است شکست‌ناپذیری برابر این حریف همچنان تداوم داشته باشد. علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با «ایلنا» آخرین وضعیت خود را تشریح کرده و مدعی است سامان قدوس جدید‌ترین لژیونر تیم‌ملی را نمی‌شناسد. وی ابتدا در مورد صعود به جام‌جهانی با تیم‌ملی گفت: «صعود به جام‌جهانی اتفاق خیلی مهمی بود، اما ما می‌خواهیم دورمقدماتی را هم خیلی خوب تمام کنیم و قدرتمان را بار دیگر به اثبات برسانیم. لیست آقای کی‌روش و مصاحبه ایشان هم گواه همین مساله است. مصمم هستیم تا در برابر کره و سوریه بهترین نتیجه را کسب کنیم. با این حال نگاه ما بازی به‌بازی است و تمام تمرکز فعلی ما روی کره خواهد بود.»

کره‌ای‌ها برنامه‌های زیادی برای مقابله با ایران ترتیب داده‌اند و به‌دنبال شکست طلسم شکست‌ناپذیری ایران هستند. جهانبخش در مورد این موضوع نیز گفت: «فکر می‌کنم این مسابقه خیلی برای کره حساس و حیاتی است. آنها چند سال است که مقابل ایران شکست خورده‌اند؛ درحالی که همیشه حریف سرسختی برای ایران بوده‌اند و این خیلی برایشان گران تمام شده است و به مذاقشان خوش نمی‌آید. ما در تقابل‌های اخیرمان مقابل کره‌ای‌ها بسیار باهوش بودیم و نتیجه هم گرفتیم. کره برای صعود به جام‌جهانی باید ما را شکست دهد. این بازی آخرین بازی خانگی آنها هم به‌حساب می‌آید. اگر مقابل ما به پیروزی نرسند رفتنشان به جام‌جهانی خیلی دشوار می‌شود.»

سامان قدوس هم برای اولین بار به تیم‌ملی ایران دعوت شد. جهانبخش در مورد قدوس نیز گفت: «از او شناختی ندارم و بازی‌هایش را ندیدم. قطعا بازیکن باکیفیتی بوده که آقای کی‌روش از او دعوت کرده است. مهم موفقیت تیم است و همه ما یک هدف را دنبال می‌کنیم. امیدوارم سامان قدوس هم موفق باشد. خیلی‌ها برای موفقیت این تیم زحمت کشیده‌اند. حالا جوان‌هایی حضور دارند که تمام تلاششان این است که جای باتجربه‌ها را به‌خوبی پرکنند.» آلکمار در این فصل ضعیف کار کرد و موفق نشد جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کند. وی گفت: «امسال بعد از دو، سه فصل در لیگ اروپا حضور نداریم. به همین خاطر تمرکزمان را روی مسابقات داخلی گذاشته‌ایم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. شرایط خوب و مثبتی حاکم است. امسال تیم خوبی داریم و بازیکنان با کیفیتی حضور دارند و من خیلی به آینده امیدوار هستم.»