امیدواری سرخابی‌ها به صعود مسابقات امسال در شرایطی آغاز خواهد شد که جوایز فاتحان لیگ قهرمانان آسیا افزایش یافته است. بر این اساس تیم اول 4 میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد که نسبت به سال قبل با افزایش یک میلیون دلاری مواجه شده است. همچنین مبلغ 500 هزار دلار اضافه نیز به تیم دوم ت

 این مسابقات برای ما از ۲۴ بهمن ماه آغاز خواهد شد. باشگاه‌های ایرانی در شرایطی خود را مهیای حضور در فصل آینده این رقابت‌ها می‌کنند که پرسپولیس در فصل قبل موفق شده بود با شایستگی به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه پیدا کند از این رو برای قرعه‌کشی فصل آینده این تیم در سید یک این مسابقات قرار گرفت. بر این اساس در منطقه غرب آسیا تیم تراکتورسازی تبریز در گروه اول با تیم‌های الجزیره امارات، الاهلی عربستان و برنده نماینده قطر و ازبکستان همگروه شده است. ذوب‌آهن در صورت برد در بازی پلی‌آف خود مقابل نماینده‌ای از هندوستان، در گروه دوم این مسابقات و با تیم‌های الدحیل قطر، الوحده امارات و لکوموتیو ازبکستان قرار خواهد گرفت.

اما پرسپولیس در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های الوصل امارات، السد قطرو برنده ازبکستان و اردن مصاف خواهد داد و در نهایت استقلال نیزدر گروه چهارم در کنار تیم‌های الهلال عربستان، الریان قطر و برنده بازی العین امارات با المالکیه بحرین قرار گرفته و با این تیم‌ها برای صعود مبارزه خواهد کرد. تحلیل‌ها درخصوص این گروه‌ها هم این‌گونه بوده است که پرسپولیس قهرمان لیگ ایران که نتایج خوبی هم در لیگ قهرمانان فصل قبل به‌دست آورده؛ در گروه نسبتا آسانی قرار گرفته و شانس بالایی برای صعود از گروه خود دارد اما بدون‌شک تیم استقلال در میان نماینده‌های ایرانی در دشوارترین گروه قرار گرفته و عبوراز الهلال عربستان که نایب قهرمان فصل پیش این مسابقات شد و الریان قطر که جزو صدرنشینان فعلی لیگ قطر است و همچنین حضور احتمالی العین امارات که فصل قبل شکست سنگینی به استقلال تحمیل کرد، می‌تواند معادلات صعود را در این گروه پیچیده کند.

تحلیل سرمربیان سرخابی

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس درخصوص این قرعه‌کشی صحبت کرد و همه تیم‌ها را قدرتمند توصیف کرد. وی بعد از پیروزی تیمش در لیگ برتر مقابل سپیدرود در این خصوص گفت: «اول اینکه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سطح بالاتری از لیگ داخلی دارد و همه تیم‌هایی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، بهترین‌های لیگ‌شان هستند. همین الوصلی که در گروه ما قرار گرفته، قهرمان فعلی امارات است. السد هم همه می‌دانند که چه تیم باکیفیتی است و بازیکنی مثل ژاوی را دراختیار دارد. ما پیش‌بینی قرار گرفتن در این گروه سخت را می‌کردیم؛ اما آمادگی بازی با هر تیمی را در آسیا داریم.»

وینفرد شفر، سرمربی استقلال هم نسبت به صعود از گروه مرگ خوش‌بین است. وی نیز به این شکل به این قرعه‌کشی واکنش نشان داد: «فصل گذشته استقلال مقابل العین ۶ بر یک بازنده شد. آن یک نتیجه ضعیف بود و می‌دانید العین تیم سابقم است؛ اما امسال می‌خواهد دوباره کاری خوب انجام دهد. الهلال نیز قدرتی مشابه دارد. تیمی که پرسپولیس برابرآن ۴ بر صفر بازنده شد. با این حال می‌خواهیم برای فوتبال ایران نماینده‌ خیلی خیلی خوبی باشیم. شانس صعود داریم؛ اما باید خیلی‌ چیزها بهتر شود. اما حالا نمی‌شود هیچ بحثی کرد، من خوش‌بین هستم. می‌خواهیم نسبت به پرسپولیس و استقلال سال قبل، نماینده بهتری برای ایران باشیم. می‌خواهیم یکبار دیگر نتایج خوبی بگیریم. این نتایج برای فوتبال ایران خیلی خیلی بد بودند.»