هیاهوی جدید جدیدی!

 وی که کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی است ضمن نامه‌نگاری و ارائه مدارک مستند به مراجع ذی‌صلاح، خواستار بررسی وضعیت اعضا و به تعویق افتادن برگزاری مجمع فدراسیون شده است. آن‌طور که خبرگزاری مهر نوشته، عباس جدیدی با ارائه این مستندات که اسامی برخی روسای هیات‌های کشتی در آن وجود دارد، مدعی شده برخی از روسای هیات‌های کشتی به‌عنوان اعضای مجمع، دوشغله هستند و با توجه به قوانین دوشغله‌ها، حق حضور در مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی را ندارند. جدیدی به منظور تشریح دلایل حضورش در انتخابات  بیانیه‌ای را نیز منتشر کرده که در بخشی از آن آمده: «بدون تردید توسعه ورزش کشتی نیازمند نگاهی علمی، هدفمند و کاملا بومی است تا بتواند ضمن فعا‌ل‌سازی ظرفیت‌های موجود، ظرفیت‌های نوینی در ورزش کشتی ایجاد کرده و جایگاه این ورزش را به جایگاه واقعی خود برساند.

این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه به جای نگاه فردمحور و سلیقه‌ای، نگاه مشارکتی، قانون‌مدار و برنامه محور شکل بگیرد. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اینجانب و جامعه کشتی، فقدان پایداری در مدال‌آوری و کسب رتبه‌های قهرمانی است که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به فاصله فنی قابل‌توجه ورزشکاران هر وزن از منظر فنی، تاکید بر تداوم روش گلخانه‌ای در پرورش و به‌کارگیری ورزشکاران ملی‌پوش، بی‌توجهی به پشتوانه‌سازی از طریق سرمایه‌گذاری بر کشتی رده‌های پایه و از همه مهم‌تر بی‌توجهی به تحقیق و توسعه در کشف و به‌کارگیری روش‌های نوین تمرینی و نحوه توسعه فرآیندهای آموزشی آنها اشاره کرد. امیدوارم مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی ضمن توجه به برنامه‌های اینجانب، به تکلیف خطیر انتخاب ریاست فدراسیون بر مبنای شایستگی عمل کرده و زمینه را برای تحولی بنیادین در کشتی ایران فراهم کند.»

رد ادعای جدیدی

اما صحبت‌های جدیدی در مورد حضور دوشغله‌ها بین  روسای هیات‌های کشتی درحالی مطرح شده که مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها این موضوع را تکذیب کرده است. محمد شروین اسبقیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به ادعای عباس جدیدی و درخواست برای تعویق انتخابات فدراسیون کشتی گفت: «از نظر ما ریاست هیات‌های استانی در هیچ فدراسیونی شغل محسوب نمی‌شود چون هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند و فعالیت آنها به‌صورت افتخاری است.بیش از ۱۴۰۰ رئیس هیات در رشته‌های مختلف داریم با وجود این اگر بخواهیم به آنها حقوق پرداخت کنیم، اعتبار آن از کجا باید تامین شود؟ تمام آنها براساس مجامع انتخاباتی در شهر و استان خود انتخاب می‌شوند و به‌صورت افتخاری هم فعالیت می‌کنند.۲۰ سال در استان‌های مختلف مدیریت ورزشی کرده‌ام و اطمینان می‌دهم که هیچ‌کدام از روسای هیات‌ها، حقوقی از دولت نمی‌گیرند بنابراین این سمت شغل محسوب نمی‌شود. با این تفاسیر مشکلی برای برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی نیست و قطعا راس زمان مقرر برگزار خواهد شد.»