سردتر از هوای تبریز!

  گل محمدی استعفا نمی‌دهد

حرف‌های یحیی بعد از این باخت رنگ وبوی ماندن می‌دهد. اودر کنفراس خبری اطمینان داد که برای اصلاح تیم وجبران نتایج تلاش خواهد کرد و این به معنی ادامه حضورش روی نیمکت این تیم است:«ما استرس برد داشتیم و برای برد هم آمده بودیم، اما روی غافلگیری گل خوردیم و کار در ادامه سخت شد. شکست خیلی سخت و تلخی بود. از هواداران عذرخواهی می‌کنم. آنها حق دارند ناراحت شوند. امتیازات از دست رفته را امیدوارم در ادامه جبران کنیم.» سرمربی تراکتورسازی واکنش جدی به مطرح شدن گزینه‌های جایگزینی‌اش نشان نمی‌دهد و توپ تصمیم‌گیری را به زمین باشگاه می‌اندازد: «گزینه‌های خیلی زیادی مطرح شده که این موضوع روی تیم تاثیر منفی گذاشته و کار را برای ما سخت کرده بود. ما تحت فشار بودیم و این فشار به بازیکنان هم منتقل می‌شد. نباید از شکستی که خوردیم زیاد صحبت کنیم. چیزی که مشخص است، این است که ما خوب نتیجه نگرفتیم، بازی را واگذار کردیم و بازی تلخی برای ما بود.»گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که «آیا در تراکتورسازی می‌مانید یا خیر؟»، می‌گوید: «من مربی حرفه‌ای هستم و با باشگاه تراکتورسازی قرارداد دارم. نظر باشگاه در این مورد خیلی مهم است و من تابع تصمیم باشگاه هستم و مجبورم از تصمیم باشگاه اطاعت کنم. فوتبال همین است. مربی یک روز خوب و یک روز بد دارد. شما در عالم مربیگری یک روز شعار علیه خودتان می‌شنوید و یک روز هم تشویق می‌شوید. من حرفه‌ای هستم و این هم در عالم مربیگری حرفه‌ای عادی است.» حالا اگر آجورلو می‌خواهد سراغ گزینه‌های محبوبش برود باید حکم اخراج را پای قرارداد او بیندازد و البته تا ریال آخر قراردادش راهم پرداخت کند.

  دنیزلی و یادآوری یک خاطره

واما گزینه‌های محبوب سردار آجورلو که این روزها نامشان سرزبان‌هاست. بین مربیان داخلی صحبت از جواد نکونام و حسین فرکی است که البته نکونام جوان و با انگیزه که سابقه کار با آجورلو در پاس را هم دارد و به تازگی از خونه به خونه جدا شده شانس بیشتری دارد.در بین خارجی‌ها مصطفی دنیزلی با تجربه، بیشتر از دیگران نامش مطرح شده است.اتفاقا او هم پایش به فوتبال ایران از سوی همین آجورلو ودرهمان دوران پاس باز شد.البته ابراز علاقه دوباره به این مربی ترک توسط مدیرعامل سابق پاس کمی عجیب است.کافی است اتفاقات روزهای پایانی فصل پنجم را یک بار مرور کنید. پاس با یک تساوی مقابل ذوب آهن قهرمان ایران می‌شد، اما به دلیل اختلاف برسرمسائل مالی دنیزلی هفته آخر تیم را در اصفهان همراهی نکرد.پاس باخت و استقلال قهرمان شد تا امیرقلعه نویی بیشترین استفاده ممکن را از این دعوا برده باشد.حال ممکن است بعد از آن ماجرای عجیب و باورنکردنی بازهم این دوحاضر به همکاری مشترک شوند؟ غیراز دنیزلی اسامی دیگری هم مطرح شده است.خبرگزاری تسنیم دیروز نوشت: «گزینه دوم تراکتورسازی «ارسون ینال» است که هم جوان‌تر از دنیزلی است و هم با فنرباغچه قهرمان لیگ ترکیه شده. او با ترابوزن اسپور در جام یوفا حضور داشته است و البته کاشف آردا توران، هافبک شهیر فوتبال ترکیه که سابقه بازی در اتلتیکو مادرید و بارسلونای اسپانیا را دارد. در کارنامه ارسون یانال ۵۶ ساله سابقه کار زیر نظر مصطفی دنیزلی نیز دیده می‌شود.مسوولان باشگاه تراکتورسازی با یک مربی دیگر به نام «ارتوگرول سالام» هم مذاکراتی داشته‌اند. این مربی ۴۸ ساله که سومین گزینه هدایت تراکتورسازی است سرمربی بشیکتاش بوده و البته با بورسا اسپور قهرمان ترکیه شده است.»

  مربی خارجی ممنوع نیست

تراکتور اصلا سمت مربی خارجی می‌رود؟آجورلو پیش از این به مربی ایرانی بیشتر روی خوش نشان می‌داد و البته مسلمان بودن مربی برایش از شروط اصلی است، اما چند سال قبل هم باشگاه تراکتورسازی قصد جذب مربی خارجی را داشت که اعضای وقت هیات مدیره تراکتورسازی از جمله دارا غزنوی در مصاحبه‌های خود از ممنوعیت جذب مربی خارجی در تراکتورسازی به خاطر نامه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ممنوعیت جذب مربی خارجی در تیم‌های نظامی خبر داد.البته هنوز بحث مربی خارجی در تراکتورسازی و تغییر کادرفنی در حد شایعه است و چیزی در این مورد تایید نشده اما اگر مسوولان قصد داشته باشند چنین اقدامی انجام دهند احتمالا باید مجوز ستاد کل نیروهای مسلح را دریافت کنند، در غیر این صورت برخلاف نامه ستاد کل نیروهای مسلح عمل شده است. آخرین مربی خارجی آنها تونی اولیویرا بود که درمقطعی محبوبیت قابل توجهی هم نزد هواداران پیداکرد.متوجه باشید که حالا هواداران این تیم هم چشمشان به نتایج خوب سرخابی‌های پایتخت با مربیان خوبشان است و به کمتر از آنها رضایت نمی‌دهند.

  سرباز نمی‌خواهند

یکی دیگر از اتفاقات عجیب روز بازی تراکتور شعار برخی هواداران این تیم با محوریت ابراز علاقه برای بیرون آمدن این تیم از زیرچتر نیروهای مسلح و شکل اداره نظامی بود. تراکتور سال‌هاست که زیرنظر سپاه اداره می‌شود و توانسته از امتیاز بازیکنان سرباز هم استفاده کند. این موضوع اگرچه همیشه با اعتراض باشگاه‌های بازیکن ساز مواجه بوده، اما کمبودهای تراکتور را مرتفع کرده است.حالا اما هواداران این تیم هم روی خوش به این اتفاق نشان نمی‌دهند، چراکه بر این باورند که سربازها که به زور به این تیم می‌آیند دل و دماغ والبته انگیزه کامل برای بازی کردن در این تیم را ندارند.نمونه آخرهم واکنش آنها به امید عالیشاه بازیکن خودشان بود که دلخوری شدیدی راهم برای این بازیکن سرشناس به وجود آورد.شاید آنها هم براین باورند که بازیکن‌سازی باید در دل خانواده خود باشگاه صورت بگیرد و جوانانی که عرق به تراکتور دارند و دراین تیم رشد کرده‌اند شانس بازی برای تیمشان را پیداکنند.باید دید موضع نهادهای تصمیم گیرنده درمورد این باشگاه بزرگ و پرهوادار چگونه خواهد بود.