ورزش ایران ۹ ماه دیگر بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی و کمتر از ۳ سال دیگر بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش دارد. با توجه به فعالیت‌های کمیته ملی المپیک در زمان اعزام به این بازی‌ها، رئیس جدید کمیته می‌تواند با هماهنگی‌‌ و تلاش‌هایی که صورت می‌دهد، کاروانی آماده را اعزام کند. پیش از المپیک ۲۰۱۶ اعتراض‌هایی به عدم کمک کمیته به فدراسیون‌ها در رسانه‌ها مطرح شد و حالا جامعه ورزش امیدوار است با تعیین رئیس جدید و ورود تیم جدید به کمیته المپیک، دیگر چنین ناهماهنگی‌هایی وجود نداشته باشد. اکنون با وجود حواشی ریز و درشتی که در برگزاری انتخابات وجود داشت، قرار است امروز انتخابات برگزار شود و کیومرث‌ هاشمی بعد از چهار سال باید جای خود را به کسی بدهد که نامش از صندوق رای بیرون می‌آید.

در واقع تنها پستی که به‌طور قطع تکلیف آن قبل از انتخابات مشخص به‌نظر می‌رسد، همان پست ریاست است. در این خصوص رسانه‌ها از انتخاب قطعی رضا صالحی‌امیری که مورد تایید دولت نیز هست به‌عنوان رئیس این کمیته خبر داده‌اند. او برای رقابت در این پست فقط خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک کشور را مقابل خود می‌بیند که خسروی‌وفا، نیز چند روز پیش در مصاحبه با «ایسنا» گفته بود در روز انتخابات به نفع صالحی‌امیری کناره‌گیری خواهد کرد. به این ترتیب اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می‌شود گفت تکلیف ریاست از قبل مشخص شده است. برای بقیه پست‌ها از دبیرکلی گرفته تا نایب رئیسی، خزانه‌داری و هیات اجرایی رقابت جالبی را بین کاندیداها شاهد خواهیم بود. بعد از ریاست، مهم‌ترین پست کمیته ملی المپیک دبیرکلی است که رقابت سختی بین کاندیداها وجود دارد و در این میان شانس مهدی علی‌نژاد و شاهرخ شهنازی را شاید باید بیشتر از بقیه دانست و باید دید امروز کدام یک از آنها برای چهار سال سمت دبیرکلی را در اختیار می‌گیرد.

تعهد از کاندیداها

اکثر کاندیداهایی که برای تصدی پست‌ها نام‌نویسی کرده‌اند و باید در انتخابات امروز شرکت کنند، درحال‌حاضر شغلی در اختیار دارند. به همین دلیل برگزارکنندگان کمیته ملی المپیک گرفتن تعهد از این دسته کاندیداها را در دستور کار قرار داده‌اند تا در صورت کسب رای و موفقیت در انتخابات، از شغل فعلی خود کناره‌گیری کنند.