پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود ۵۴ امتیازی خواهد شد و با قهرمانی در لیگ برتر ۷ امتیاز فاصله خواهد داشت. نفت آبادان اما هفته گذشته در خانه در جام حذفی از استقلال شکست خورد و سپس در لیگ برتر مقابل فولاد به مساوی رضایت داد و حالا به‌دنبال اعاده حیثیت است. در صورت بازی کردن سوشا مکانی، این مسابقه می‌توانست یک ملاقات ویژه داشته باشد. هر چند بعید است سوشا درون دروازه نفت قرار بگیرد و کمالوند بار دیگر به او اعتماد کند چراکه این بازیکن از نظر هواداران نفتی مقصر اصلی حذف صنعت از جام حذفی بوده است.

پرسپولیس در این بازی تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و احتمال دارد کمال کامیابی‌نیا هم در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار بگیرد. شاید یکی از اصلی‌ترین نکات ابهام‌برانگیز ترکیب قرمزها بازی کردن یا نکردن محسن مسلمان است. «مهندس» پرسپولیس هفته پرحادثه‌ای را پشت سرگذاشت. ابتدا از ترکیب بیرون رفت، بعد خبرگزاری‌ها از بی‌علاقگی برانکو برای تمدید با او نوشتند، سپس خودش تمام عکس‌هایش با لباس پرسپولیس را از اینستاگرامش حذف کرد و بالاخره بعد از بالا رفتن فشارها لوگوی باشگاه را روی پروفایلش قرار داد که لابد از علاقه قلبی‌اش به تیم خبر داده باشد. به هر ترتیب سرخپوشان با تمام قوا به برزیل ایران سفر کرده‌اند تا ۳ امتیاز شیرین به هوادارانشان سوغاتی بدهند.

در دیگر بازی امروز تراکتورسازی وگسترش فولاد دربی شهر تبریز را برگزار می‌کنند. تراکتورسازی به‌دلیل رفتار هوادارانش از یک بازی خانگی محروم شده بود، اما این محرومیت تعلیق شد. به این ترتیب ساغلام سرمربی جدید تراکتورسازی برای اولین مرتبه مقابل هواداران تراکتورسازی ظاهر می‌شود. در دو بازی گذشته تراکتورسازی خارج از خانه بازی کرده بود. برنامه هفته بیست و سوم لیگ برتر به این شرح است:

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶

تراکتورسازی ............گسترش فولاد - ۱۴:۱۵

صنعت نفت ........................... پرسپولیس - ۱۷

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۹۶

استقلال تهران........................... سپیدرود- ۱۶

سایپا ........................................... ذوب‌آهن - ۱۶

جمعه ۲۰ بهمن ۹۶

پدیده ............................. پارس‌جنوبی‌ -۱۴:۳۰

استقلال خوزستان.......................... فولاد - ۱۵

پیکان ................................... سیاه‌جامگان - ۱۵

سپاهان.................................... نفت تهران - ۱۶