لئوناردو پادوانی در جریان این بازی با آرمین سهرابیان برخورد کرد و با آسیب‌دیدگی شدید روبه‌رو شد تا جایی که این بازیکن با حالت نیمه هوشیار با آمبولانس راهی بیمارستان شد. تا چند ساعت بعد از این اتفاق خبرهای نگران‌کننده‌ای از مدافع استقلال منتشر و اعلام شد که جمجمه و مهره گردن او شکسته است. این بازیکن بلافاصله در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت و با شرایط به‌وجود آمده این بازیکن تا انتهای فصل نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. درهمین حال برخی از رسانه‌ها از قطع نخاع شدن این بازیکن خبر دادند که دیروز پزشک باشگاه استقلال این خبر را تکذیب کرد.

دکتر امین نوروزی رئیس کمیته پزشکی باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با یک برنامه رادیویی درخصوص این بازیکن گفت: «متاسفانه در حین بازی با فولاد این بازیکن از ناحیه سر و گردن مصدوم و مستقیما راهی بیمارستان شد. ضایعه خیلی شدید است ولی با متخصصان خوب مشاوره‌های خوبی انجام دادیم و باید هر چه سریع‌تر فشار را از روی نخاع برمی‌داشتیم. خوشبختانه عمل جراحی خیلی به موقع انجام شد و توانستند فشار را از روی نخاع بردارند. البته با توجه به مصدومیت و فشار سنگین که به نخاع وی وارد شده است وی نیاز به زمان دارد و ما درصدد هستیم هر چه سریع‌تر او را با اورژانس هوایی به تهران منتقل کنیم.»

نوروزی درخصوص اینکه گفته می‌شود امکانات در آنجا کم است، گفت: «خوشبختانه آمبولانس در ورزشگاه بود و خیلی زود به بیمارستان منتقل شد و در بهترین زمان تحت عمل جراحی قرار گرفت و الان هم این بازیکن به هوش آمده است. خواهش می‌کنم از گمانه‌زنی بپرهیزید چون شایعات فراوانی در مورد قطع نخاع وی مطرح شد و خواهشی که  از مردم دارم این است که برای پادوانی دعا کنند چون او پسر خوبی است و امیدواریم که به کار خودش برگردد.» وی با اشاره به اینکه پادو نمی‌تواند در لیگ بازی کند، گفت: «بیشتر برای من سلامتی وی مهم است و امیدواریم سلامتش را به‌دست بیاورد. اگر پزشکان اجازه بدهند روز دوشنبه وی را به تهران منتقل می‌کنیم. البته این موضوع به نظر پزشکان بیمارستان اهواز بر می‌گردد.» با حادثه‌ای که برای مدافع برزیلی استقلال رخ داده بازیکنان این تیم مصمم شده‌اند که مقابل پرسپولیس به پیروزی رسیده و نتیجه این بازی را تقدیم پادوانی کنند.

محسن کریمی بازیکن استقلال درمورد شرایط رختکن این تیم در اهواز و بعد از شنیدن شرایط همبازی خود گفت: «همه چیز خوب بود و از لحاظ روحی و روانی در بهترین شرایط بودیم اما متاسفانه اتفاقی که برای پادوانی افتاد روحیه تیمی ما را کمی به هم ریخت، ما نگران شرایط پادوانی هستیم. بازی که تمام شد با وجود اینکه برده بودیم رختکن ما،‌ رختکن همیشگی نبود و جو وحشتناکی روی تیم ایجاد شده بود. باور کنید بازیکنان به هیچ چیزی فکر نمی‌کردند جز پادوانی و الان هم همه بازیکنان تیم فقط به فکر این هستند که خبرهای خوب از درمان این بازیکن بشنوند به هر حال پادوانی هم تیمی ما است و چند سال است کنار هم کار می‌کنیم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم به‌خاطر پادوانی بازی دربی را ببریم تا این پیروزی را تقدیم او کنیم.»