جام منحوس!

استقلال گرفتار شد

بدترین حادثه ممکن برای استقلال، جدایی امید ابراهیمی از این تیم و پیوستن او به الاهلی قطر بود که طی چند روز اخیر به اندازه کافی در مورد آن بحث شده است. این اما پایان ماجرا نیست؛ چرا که مجید حسینی هم هر دو پایش را در یک کفش کرده که بند فسخ قراردادش را فعال کند و به ترکیه برود. از قرار معلوم او با پرداخت صد هزار دلار می‌تواند آزاد شود و این اصلا مبلغی نیست که مشتریان خارجی حاضر نباشند برای مجید جوان بپردازند. دیروز هم روزنامه‌های ترکیه‌ای از قطعی شدن انتقال حسینی به ترابوزان اسپور خبر دادند. در حال حاضر حسینی در اردوی ترکیه استقلال حضور ندارد و بعید هم به نظر می‌رسد مذاکرات فشرده مدیران باشگاه با او به نتیجه برسد. شاید الان آبی‌ها باید خوشحال باشند که حداقل وریا غفوری در تهران ماند و به جام‌جهانی نرسید!

پرسپولیس نقره‌داغ می‌شود؟

در حال حاضر پرسپولیسی‌ها بابت جدایی امید ابراهیمی از استقلال خوشحال هستند و مرتب برای تیم حریف کری می‌خوانند، اما شاید خودشان هم تاوان سنگینی بابت درخشش ستاره‌های‌شان در جام‌جهانی بپردازند. علیرضا بیرانوند که نمایشی فراتر از انتظار در تیم ملی داشت، با پیشنهادهایی مواجه شده، اما نکته اینجاست که او با پرسپولیس قرارداد دارد و گویا این قرارداد بدون قید و شرط هم بسته شده. بنابراین بیرو برای جدایی از پرسپولیس نیاز به دریافت رضایتنامه خواهد داشت، اما قصه وحید امیری کاملا متفاوت است. امیری در حال حاضر بازیکن آزاد محسوب می‌شود و از قضا شرایطش شباهت زیادی به وضع امید ابراهیمی دارد. امیری و ابراهیمی هر دو در سن نسبتا بالا به سطح اول فوتبال ایران رسیدند، هر دو کمتر از توان‌شان پول جمع کردند و هر دو در جام‌جهانی درخشیدند، پس الان زمینه پول‌سازی برای هر دو فراهم شده. فعلا که امید ابراهیمی رفته، اما اگر وحید امیری بماند باد توی پرچم پرسپولیسی‌ها می‌افتد. در غیر این صورت آنها حق شماتت رقیب سنتی را نخواهند داشت. تازه یادمان باشد امید در حالی از استقلال رفت که این باشگاه منع یارگیری نداشت، اما پنجره پرسپولیس بسته است و اگر امیری برود، قرمزها بدجوری گرفتار می‌شوند.

فقط تقصیر جام‌جهانی نیست

الان شاید خیلی از هواداران پرسپولیس و استقلال در حال نفرین کردن جام‌جهانی باشند، اما فراموش نکنیم مشکل فقط از این ناحیه نیست. اگر پرسپولیسی‌ها قرارداد وحید امیری را هم مثل بیرانوند به‌طور بلندمدت می‌بستند و اگر استقلالی‌ها در قرارداد بازیکن جوان و گمنامی مثل مجید حسینی بند عجیب جدایی نمی‌گنجاندند، الان شرایط خیلی فرق می‌کرد. فراموش نکنیم مدیران ما هم با زیر و بم عقد قراردادهای حرفه‌ای آشنا نیستند، چه گواهی از این بالاتر که امید نورافکن حتی بدون حضور در جام‌جهانی مثل آب خوردن از استقلال جدا شد؟