قدوس که قبل از پیوستن به آمیان گفته می‌شد از منچسترسیتی انگلیس هم پیشنهاد دارد و پپ گواردیولا نیز شرایط او را رصد می‌کند سرانجام تصمیم گرفت به این باشگاه ملحق شود. او به محض ورود به این باشگاه استعداد خود را نشان داد و در اولین بازی برای تیمش گلزنی کرد. اما درخشش او دربازی‌های آینده تیمش نیز ادامه داشت و چند پاس گل به همبازی‌هایش داد. قدوس اما در هفته نهم لیگ فرانسه موفق شد یک گل بسیار زیبا و مهیج به‌ثمر برساند. او در بازی مقابل دیژون در دقیقه ۳۹ با یک شوت بسیار دیدنی از فاصله ۳۰ متری دروازه حریف را باز کرد تا تیمش با همین تک گل ۳ امتیاز بازی را کسب کند. بعد از این بازی موجی از تمجید‌ها به سوی این بازیکن سرازیر شد تا همه متوجه استعداد بالای او شوند. سرمربی آمیان مدعی شد ستاره ایرانی با توپ جادو می‌کند.

کریستوف پلیسیر گفت: «امشب سوالات زیادی از سامان نپرسید چون همه می‌دانیم او چه قدرت شگفت‌آوری دارد. قدوس از آن دست بازیکنانی است که با توپ جادو می‌کند و دیدید که جادوی او روی گل با بهره‌بردن از همان توانایی‌های اعجاب‌آور بود که در خود نهفته دارد.»  این همه ماجرا نبود و روزنامه معتبر اکیپ فرانسه نیز از سامان تمجید کرد و نوشت: «بازی دو تیم چنگی به دل نزد اما با این حال یک صحنه بسیار دیدنی در دل خود داشت، صحنه‌ای که سامان قدوس دو ساعت بعد از دریافت تندیس بهترین بازیکن ماه سپتامبر آمیان با شوتی شگفت‌انگیز قدردانی خود را از طرفداران به‌خاطر این انتخاب نشان داد تا سه امتیاز ارزشمند به حساب تیمش واریز کند.»

درخشش سردار و بچه عقاب

 اما یکی دیگر از لژیونرها نیز این روزها به دوران اوج خود بازگشته است. سردار آزمون که طی دو سال گذشته شرایط اسفباری پیدا کرده بود و مدت‌ها از گلزنی دور بود، در این فصل فوتبال روسیه مجددا شرایط خوب خود را پیدا کرده و برای روبین‌کازان گل‌های متعددی را به‌ثمر می‌رساند. او که هفته قبل یک پنالتی گرفته و یک پاس گل داده بود برابر اورال هم به درخشش‌های این فصل خود ادامه داد و گل فوق‌العاده‌ای به‌ثمر رساند. سردار در دقیقه ۲۱ از روی ارسال کرنر بالاتر از دو مدافع حریف، با پرش فوق‌العاده و ضربه سر تماشایی گل تیمش را به‌ثمر رساند و روبین‌کازان با همین گل به پیروزی رسید. سردار با گلزنی مقابل اورال، چهارمین گل فصل خود را به‌ثمر رساند تا در رده دوم برترین گلزنان لیگ برتر روسیه قرار بگیرد. در کنار این دو نیز امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم ماریتیمو پرتغال در هفته‌های اخیر بازی‌های خوبی ارائه داده و درچند بازی کلین‌شیت کرده است تا لژیونر‌های فوتبال ایران در بخش دروازه‌بانی نیز عملکرد خوبی داشته باشند. با این شرایط، تیم‌ملی کشورمان که درآستانه جام ملت‌های آسیا قراردارد می‌تواند از وجود این بازیکنان آماده استفاده کرده و به کسب عنوان قهرمانی خوش‌بین باشد. البته اگر سردار آزمون خداحافظی‌اش را پس بگیرد و به تیم‌ملی بازگردد.