مشعل آزادی روشن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فینال لیگ قهرمانان و میزبانی پرسپولیس برای دیدار برگشت آن، بهانه‌ای شد برای آنکه مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که متولی ورزشگاه آزادی به‌حساب می‌آید، تصمیم به روشن کردن مشعل بگیرد. حسن کریمی، مدیرشرکت تجهیز در مورد چرایی این تصمیم توضیح داد و گفت: «به هرحال زمانی برای ساخت این مشعل هزینه شده اما طی چهار دهه گذشته همیشه خاموش بوده است. فینال پرسپولیس در لیگ قهرمانان بهانه‌ای برای ما شد تا این مشعل را دوباره روشن کنیم.» وی در واکنش به این موضوع که «روشن کردن مشعل برای رویدادهای تک رشته‌ای عرف نیست، حتی اگر این رویداد، فینال لیگ قهرمانان باشد و اهمیت خیلی بالایی هم داشته باشد»، تصریح کرد: «بله؛ عرف نیست اما غیرقانونی هم نیست، روشن کردن مشعل دلیل و بهانه خاصی نمی‌خواهد.»

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این رابطه ادامه داد: «طی ٤٤ سال گذشته مشعل آزادی را همیشه خاموش دیده‌ایم، از طرفی چندین سال بود که نمایندگان ایران فینالیست لیگ قهرمانان نمی‌شدند. قرار دادن این دو موضوع کنار هم، بهانه‌ای شد برای اینکه تصمیم به روشن کردن مشعل بگیریم چراکه فکر می‌کنیم این موضوع شاید برای مردم تازگی داشته باشد و حتی برای خیلی‌ها خاطره‌سازی کند، به خصوص کسانی که در بازی‌های آسیایی تهران هم بودند.» مشاور وزیر ورزش در مورد «هزینه‌های صرف شده برای روشن کردن مشعل و اینکه آیا با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و مشکلات مالی ورزش، این هزینه لازم و واجب بود؟»، گفت: «بعد از چندین سال قطعا مشعل آزادی به یکسری تعمیرات و به روزکردن تحهیزات نیاز داشت که این کارها انجام شده است. به هر حال آن زمان که مشعل ساخته شد، امکانات محدودتر بود اما الان علم و تجهیزات پیشرفت زیادی داشته‌اند. بر این اساس تغییراتی در ساختار مشعل ایجاد کردیم. این کار هزینه زیادی نداشت، رقم دقیق صرف شده برای آن در ذهنم نیست اما با اطمینان می‌گویم که خیلی نبود.»

کریمی همچنین در مورد برنامه موردنظر برای زمان روشن کردن مشعل آزادی گفت: «شرکت توسعه به‌عنوان متولی ورزشگاه آزادی، مشعل را آماده بهره‌برداری کرده است، حالا تصمیم‌گیری در مورد زمان روشن کردن مشعل با برگزارکنندگان بازی فینال است. مسوولان فدراسیون فوتبال باید با هماهنگی AFC در این زمینه تصمیم بگیرند.» در مورد نحوه و زمان روشن کردن مشعل هنوز طرح دقیقی وجود ندارد و طرح کریمی در قالب پیشنهاد است: «یک ایده این است که ١٠ دقیقه قبل از آغاز دیدار برگشت پرسپولیس و کاشیما، مشعل روشن شود، اما هیچ چیز قطعی نیست، شاید برای مراسم و جشن پایانی مشعل را روشن کردیم. شاید هم به‌عنوان افتتاح بازی و هم برای مراسم اختتامیه مشعل روشن شود، در جریان بازی هم ممکن است مشعل روشن باشد یا خاموش شود. تصمیم نهایی را خود برگزارکنندگان بازی باید بگیرند ما فقط مجری هستیم.»