کی‌روش: بازی با یمن، فینال جام‌ملت‌هاست!

فصل مشترک عمده این گفت‌وگوها هم تاکید کارلوس روی دشواری مسابقات است؛ اینکه نباید گول اسم آسان رقبای‌مان در مرحله گروهی را بخوریم و اینکه در جام‌ملت‌ها باید بازی به بازی پیش رفت. دیروز هم سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مصاحبه‌ای از کی‌روش منتشر کرده که با همین جملات آغاز می‌شود: «در مسابقه نخست باید برابر یمن قرار بگیریم. بازی اول در چنین مسابقاتی دشوارترین بازی است. ما به پیروزی در مسابقه اول‌مان نیاز داریم، درست مانند همیشه. بازی اول، بازی حیاتی است.» ایران تیم اول رنکینگ فیفا است، درحالی‌که یمن در رده بیست‌وششم آسیا و رده صدوسی‌وپنجم جهان قرار گرفته. ظاهرا اما این مسائل اهمیتی برای کی‌روش ندارد.

او به شکلی عجیب به نتایج ملاقات‌های ایران و یمن در رده‌های سنی پایه اشاره می‌کند تا نتیجه دلخواه خودش را بگیرد: «نتایج تیم‌های فوتبال ایران در تورنمنت‌های مختلف را بررسی کردم، در رده سنی زیر ۱۷ سال و در رده سنی زیر ۲۰ سال هرگز ایران موفق به شکست یمن در هیچ تورنمنت رسمی نشده است. این دلیل دارد. شکست دادن یمن کار سختی است. وقتی بازی مقابل یمن آغاز می‌شود، باید از شر ناامیدی‌هایی که اطراف‌ تیم هست خلاص شویم و روی بازی خودمان تمرکز کنیم. مساله ۱۱ بازیکنی است که قرار است در زمین مقابل یمن بازی را آغاز کنند. مساله کادرفنی است، مساله خودمان هستیم و باید این‌طور باشیم. ما نمی‌توانیم با فکر کردن به مسائل دیگر جام‌ملت‌های آسیا را آغاز کنیم. باید ۹۰ دقیقه برای مردم بازی کنیم، ۹۰ دقیقه برای لذت و شادی و به افتخار ایران بازی کنیم.»

کی‌روش همچنان از کسانی که کار تیم‌ملی را در جام‌ملت‌های آسیا آسان می‌دانند عصبانی است: «ما نمی‌توانیم در مسیری پا بگذاریم که برخی با خود فکر می‌کنند کار برای تیم‌ملی آسان است. ماجرا برعکس این است چون آنهایی که فکر می‌کنند کار در فوتبال آسان است، تنها سعی در تخریب امیدهای ما دارند. ما فروتن خواهیم بود، به تمامی رقبای خود احترام خواهیم گذاشت و سعی می‌کنیم بهترین عملکردمان را در جام‌ملت‌ها به نمایش بگذاریم. در چنین مسابقاتی اگر موفق به پیروزی در بازی امروزمان نشویم، فردایی وجود ندارد. پیش از هر چیز فینال جام‌ملت‌های ما مقابل یمن است و به هیچ چیز دیگر توجهی ندارم. وقتی بازی با یمن تمام شد، سپس زمان فکر کردن به بازی با ویتنام و بعد از آن بازی با عراق است. درحال‌حاضر می‌خواهم غریزه‌ تیم‌مان را بهبود ببخشم تا تمامی انرژی‌مان را حفظ کنیم و در طول ۹۰ دقیقه بازی مقابل یمن آن را بروز دهیم. بقیه چیزها هم برای ما مهم نیست.»