تیم‌ملی سپس باید در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن به میدان برود. این درحالی است که قرارداد سرمربی تیم‌ملی اخیرا تمدید شده و او باید کار آماده‌سازی بازیکنان را به‌زودی آغاز کند. ایگور کولاکوویچ دیروز نخستین نشست خبری خود پس از تمدید قراردادش با فدراسیون والیبال ایران را برگزار و درخصوص موارد مهمی صحبت کرد. وی ابتدا در مورد تمدید قراردادش گفت: «من قراردادی را با داوری(سرپرست فدراسیون) امضا نکردم بلکه پیوست قراردادم را فعال و اجرایی کردم تا قانونی شود. چیزی تمدید نشد. ‎ضیایی اگر راضی نبود، می‌توانست قرارداد من را فسخ کند. اولین سوال من هم از داوری این بود که آیا من را می‌خواهد یا دوست دارد با من کار کند؟ اگر دوست دارید با من همکاری کنید، من هم آن را تمدید می‌کنم چون اصلا دوست ندارم جایی باشم که به من و کارم علاقه‌ای نداشته باشند. البته در قراردادم گزینه‌ای نبود که فدراسیون ایران مجبور باشد من را نگه دارد.» کولاکوویچ در ادامه از برنامه‌های سخت تیم‌ملی در آینده خبر داد و گفت: «سال آینده سال بسیار سختی را پیش رو داریم ولی هدف اصلی ما حضور در المپیک و کسب نتایج خوب است‎.

تقویم مسابقات بسیار فشرده است و تیم‌ملی برنامه فشرده‌ای را پیش‌رو دارد‎. لیگ ملت‌ها، مقدماتی المپیک، قهرمانی آسیا و جام جهانی ژاپن مسابقاتی هستند که پیش روی ماست‎. اگر تیم‌ملی درمرحله نخست انتخابی المپیک موفق نشود باید در مرحله دوم شرکت کنیم ولی به اندازه کافی زمان برای آماده شدن نداریم‎. مشکل اساسی من این است که چطور از جوانان استفاده کنم با این حال مهم‌ترین هدف ما مسابقات مقدماتی المپیک است‎. به نظرم قدرت واقعی والیبال ایران هوادارانش هستند.» سرمربی تیم‌ملی والیبال درادامه درخواست کرد امیر خوش‌خبر سرپرست سابق تیم‌ملی که ازسمت خود برکنار شده بود مجددا به کارخود بازگردد: «خوش‌خبر نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا شناخته شده است. رفتار، دانش و روانشناسی او آن‌قدر کامل است که می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند. یکی از خواسته‌های من این بود که خوش خبر حتما دوباره با من همکاری کند.» کولاکوویچ هشدار می‌دهد که بازیکن‌سالاری را تحمل نخواهد کرد:«من بازیکنان آماده را به تیم‌ملی دعوت خواهم کرد و کسانی که دعوت می‌شوند ولی به تیم‌ملی نمی‌آیند باید به مردم پاسخگو باشند. بازیکنان به‌خاطر یک نفر به میدان نمی‌روند بلکه آنها برای مردم ایران بازی می‌کنند. ما با تمام قدرت با بازیکن سالاری در تیم‌ملی مقابله خواهیم کرد.»

درخواست برگزاری مجمع انتخاباتی

همچنین دیروز بهنام محمودی کارشناس والیبال کشور از وزارت ورزش درخواست کرد هر چه زودتر مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار شود. او گفت: «توقع ما این است تا مجمع را هر چه سریع‌تر برگزار کنند. صلاح والیبال ایران در این است تا قبل از عید، انتخابات برگزار و رئیس آینده مشخص شود چراکه سال آینده مسابقات مهمی را پیش‌رو داریم. داوری به وزارت تعهد دارد که انتخابات را به خوبی برگزار کند و برود. توقع ما نیز از او همین است.»