«گرو»‌کشی خطیر!

او بعد از یکی از پیروزی‌های استقلال، ضمن تمجید از رنگین‌کمان تهران به «خیانتکار» داخل باشگاه طعنه زده بود و بعد از یک پیروزی دیگر هم به خبرنگاران گفته بود: «الان کل مجموعه باشگاه از این برد خوشحالند جز یک نفر.» آن یک نفر علی خطیر بود؛ کسی که نوروز امسال بعد از باخت استقلال در دربی و توقف این تیم مقابل سایپا در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی مدعی شد نتایج تیم ضعیف است و کادرفنی باید پاسخگو باشد. البته ظاهرا نقشه اخراج شفر از مدت‌ها قبل در ذهن خطیر شکل گرفته بود. مربی آلمانی یک‌بار گفته بود خطیر از هفته‌های آغاز فصل به‌دنبال برکناری او بوده است. اهل فن می‌دانستند که ریشه این اختلاف‌ها در فرآیند جذب بازیکن خارجی است و خطیر به سودجویی شفر سوءظن دارد. مثل همیشه اما باید زمان می‌گذشت تا صحت شایعات تایید شود.

روز یکشنبه که گروهی از هواداران استقلال در اعتراض به انفعال مدیران این باشگاه تجمع کرده بودند، علی خطیر بین آنها حاضر شد و مطالب تندی علیه وینفرد شفر به زبان آورد: «به‌زودی فایل‌های دلالی این آقا را روی سایت باشگاه منتشر می‌کنم. او برای پنج هزار دلار وارد باشگاه می‌شد و تا پول نمی‌گرفت نمی‌رفت. برانکو ۱۱ ماه حقوق نگرفت و دم نزد، اما این آقا پوست ما را کنده بود. ۱۰۰ هزار دلار جور کردیم تا در ترکیه به تیام و جباروف بدهیم و قرارداد آنها را تمدید کنیم، اما شفر ۹۰ هزار دلار این پول را برای خودش برداشت و توافق به‌هم خورد!» وعده خطیر ۲۴ ساعت بعد محقق شد و او به‌عنوان اولین سند، تصویری از چت کردنش با شفر در روزهای آغازین فصل را منتشر کرد. در این چت‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که شفر باشگاه را برای جذب هرچه سریع‌تر الحاجی‌گرو تحت‌فشار قرار داده، اما در کمال تعجب خطیر تصاویر پیام‌های خودش را از لابه‌لای چت دو نفره پاک کرده! این سند دیروز حسابی بحث‌برانگیز شد و شاید به تنهایی نشان داد چرا استقلال با وجود این همه هزینه موفق نبوده است.

الان چرا؟

یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های افشاگری خطیر علیه شفر مربوط به «زمان» آن است. مسلما اگر قرار بود روشنگری باشگاه به‌کار بیاید، خطیر و رفقا باید ماه‌ها پیش دست به‌کار می‌شدند و در زمان سودجویی شفر مقابل او می‌ایستادند. آنها اما صبر کردند و با از دست رفتن زمان، وقتی دست به افشاگری زدند که سودی ندارد. نه‌تنها سود ندارد، بلکه سرشار از زیان هم هست. فراموش نکرده‌اید که شفر برای فصل بعد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از استقلال طلب دارد و باشگاه باید رضایت او را جلب کند، اما در کمال تعجب شاهد طغیان مجموعه علیه سرمربی آلمانی هستیم؛ آنچه می‌تواند شفر را سر لج بیندازد و کاری کند که او تا سنت آخر طلبش را بگیرد.