بر این اساس و طبق مصوبه مجلس مبنی بر انجام این واگذاری از طریق ورود به بازار پایه فرابورس، از ماه‌ها پیش اقدامات لازم برای ورود سرخابی‌ها به این بازار و واگذاری آنها از این طریق آغاز شد اگر چه مقامات سازمان خصوصی‌سازی تاکید دارند که پذیرش سرخابی‎ها در فرابورس قطعی نیست و در کل واگذاری آنها از طریق مزایده نتیجه‌بخش‎تر است. این درحالی است که به گفته مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی نسبت به ماه‌های اخیر هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است. سیدجعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه ورود به فرابورس ضوابط خاص خود را دارد و به راحتی انجام نمی‌شود، گفت: «ورود به فرابورس شرایط خاصی دارد که مشخص است. این‌طور هم نیست که این شرایط صرفا برای پرسپولیس و استقلال تعیین شده باشد. ورود هر شرکتی به فرابورس به شرط برخورداری از این ضوابط انجام می‌شود. تغییر اساسنامه، افزایش سرمایه، میزان سهام و وضعیت سهامداران، وضعیت سوددهی و... از جمله ضوابط و شرایط تعیین‌کننده در ورود به فرابورس است. پرسپولیس و استقلال همه این شرایط را به‌طور کامل ندارند و همین مساله بخشی از موانع حضور آنها را در فرابورس موجب شده است.»

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین شرایط مالی را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که در پذیرش پرسپولیس و استقلال در فرابورس ایجاد ابهام کرده است. وی در این زمینه گفت: «وزارت ورزش صورت حساب مالی از دو باشگاه ارائه کرده که بیانگر وضعیت بهتر آنها نسبت به چهار سال پیش است. آن زمان اصلا سرخابی‌ها صورت حساب مالی نداشتند اما الان حداقل آن را در اختیار دارند اگرچه بلا اشکال هم نیست.» سازمان خصوصی‌سازی تذکر داده که این پروژه از طرق دیگر انجام‌پذیرتر است و حتی پیشنهاد خود را هم مشخصا داده است اما به‌خاطر خواست مجلس هنوز کار در بن‌بست فرابورس متوقف شده یا کند پیش می‌رود: «سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد خود را در مورد اینکه واگذاری سرخابی‌ها از طریق دیگر نتیجه‌بخش‌تر و سهل‌الوصول‌تر خواهد بود، ارائه کرده است اما همچنان این موضوع به‌خاطر مصوبه مجلس از طریق فرابورس درحال پیگیری است. ما هم بنا به وظیفه‌ای که داریم پیگیر آن هستیم اما به‌خاطر ضوابط خاصی که به آن اشاره کردم و لزوم برخوردار شدن از آن، هنوز در مورد واگذاری پرسپولیس و استقلال پیشرفت جدیدی نسبت به قبل حاصل نشده است.»

درحالی‌که قانون‌گذار زمان و ضرب‌الاجل تعیین کرده، سازمان خصوصی‌سازی به انجام کار در موعد مقرر امیدوار نیست و معتقد است مزایده گزینه بهتری است: «طبق آنچه در قانون بودجه سال‌جاری به آن اشاره شده، واگذاری سرخابی‌ها باید تا پایان شهریورماه انجام شود درحالی‌که هنوز به مرحله جدید و امیدوارکننده‌ای در این زمینه نرسیده‌ایم. اگر هم تا زمان مقرر این مهم انجام نشود قاعدتا مشکلاتی ایجاد خواهد شد. در هر صورت سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد خود را در مورد واگذاری پرسپولیس و استقلال از طریق مزایده ارائه کرده است. باید ببینیم چه می‌شود.» این مقام مسوول در سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این پرسش که « اینکه مسیر واگذاری پرسپولیس و استقلال از فرابورس به مزایده تغییر کند، از طریق چه نهادی باید انجام شود؟»، گفت: «هر شرکت و نهادی زیرنظر یک نهاد بزرگ‌تر است که در اصطلاح به آن «شرکت مادر تخصصی» می‌گوییم. شرکت مادر تخصصی سرخابی‌ها هم وزارت ورزش است. این وزارتخانه باید این موضوع را پیگیری کند اگرچه ظاهرا سازمان فرابورس هم این موضوع را از طریق نمایندگان مجلس پیگیری کرده است. ظاهرا این سازمان در نامه‌ای به مجلس اعلام کرده که واگذاری از طریق فرابورس دشواری‌هایی دارد.»