پرسپولیس در آسیا ماند

* یحیی گل‌محمدی در این مسابقه از پنج خرید جدید پرسپولیس در ترکیب اصلی سود برد که همین مساله طبیعتا موجب بروز ناهماهنگی‌هایی بین بازیکنان شد. برخی تغییرات یحیی اجباری بود. به‌عنوان مثال او در پست دفاع چپ گزینه‌ای غیر از سعید آقایی نداشت یا در خط حمله باید از عیسی آل‌کثیر برای پر کردن جای خالی علیپور استفاده می‌کرد. با این حال شاهد تغییرات اختیاری هم در ترکیب قرمزها بودیم. به‌عنوان مثال در پست وینگر چپ احسان پهلوان در حالی به‌کار گرفته شد که امید عالیشاه می‌توانست برای سرخپوشان به میدان برود. پهلوان در این بازی نمایش متقاعدکننده‌ای نداشت، اما حامد لک که درون دروازه به بوژیدار رادوشوویچ ترجیح داده شده بود، در چند نوبت پرسپولیس را نجات داد. دیگر خرید فیکس سرخ‌ها هم میلاد سرلک بود که در پست‌ هافبک دفاعی جای کمال کامیابی‌نیا را گرفت. برخی معتقدند کمال با مصدومیت جزئی مواجه است و بعضی دیگر عقیده دارند گل‌محمدی از نظر فنی اعتقاد چندانی به این بازیکن ندارد.

* طبیعی است که نفرات جدید پرسپولیس برای هماهنگی به زمان بیشتری نیاز دارند، اما از بدشانسی سرخ‌ها، بازه زمانی موردنیاز برای رسیدن به این هدف، با حساس‌ترین مسابقات تیم تقارن پیدا کرده است. درحال‌حاضر پرسپولیس با چهار امتیاز مدعی صعود شده، اما بازی جمعه‌شب این تیم با همین التعاون بسیار کلیدی خواهد بود. اگر سرخ‌ها موفق به تجدید پیروزی برابر نماینده عربستان شوند، نیمی از راه صعود را پیموده‌اند اما هر اتفاقی غیر از این می‌تواند کار پرسپولیس را دشوار کند.

* از نظر مالی هم برد پرسپولیس دشت اول نمایندگان ایران بود. قرمزها با این پیروزی توانستند پاداش ۵۰ هزار دلاری مربوط به هر برد را به دست بیاورند. آنها اگر از گروه صعود کنند، ۱۰۰ هزار دلار جداگانه نیز دریافت خواهند کرد.