ملاقات با صاحب بوسه!

* پرسپولیس: چنان که پیش‌بینی می‌شد نایب‌قهرمان ایرانی آسیا با توجه به حضورش در سید اول، با قرعه نسبتا آسانی مواجه شده است. بر این اساس سرخپوشان در گروه پنجم باید با الریان قطر، گوا هندوستان و برنده پلی‌آف بین الوحده امارات و الزوراء عراق مصاف بدهند. در این بین غیر از الریان که با هدایت لورن بلان فرانسوی رقیب قابل اعتنایی است، بعید به نظر می‌رسد پرسپولیس مشکل خاصی برابر سایر حریفان داشته باشد. گوا از هندوستان یک تیم تازه‌تاسیس است که به لطف افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان به مسابقات این فصل راه یافته است.

* تراکتور: قهرمان جام‌حذفی فصل گذشته، صاحب دومین سهمیه مستقیم ایران بود که این تیم هم با قرعه نسبتا مناسبی مواجه شد. به این ترتیب سرخپوشان تبریزی در گروه دوم باید با الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده پلی‌آف بین نیروی هوایی عراق و الوحده عربستان پیکار کنند. الوحده عربستان درحال‌حاضر در جدول ۱۶ تیمی لیگ عربستان روی پله دهم ایستاده است.

* استقلال: سناریوی همیشگی برای آبی‌پوشان پایتخت تکرار شد و این تیم در گروه مرگ قرار گرفت. به این ترتیب استقلال در گروه سوم باید با الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق ملاقات کند. گروه، گروه فوق‌العاده سختی است. الدحیل بهترین تیم حال‌حاضر قطر به شمار می‌رود و اخیرا علی کریمی را هم جذب کرده است. الاهلی هم تیم سوم لیگ عربستان است و الشرطه هم در همین مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان در تقابل با استقلال نشان داد چه تیم خوب و سختکوشی است. توجه داشته باشید که فقط صعود تیم اول قطعی است و تیم دوم با توجه به نتایجش شانس بالا رفتن دارد؛ بنابراین کار استقلال بسیار سخت خواهد بود.

* فولاد: تنها تیم ایرانی حاضر در پلی‌آف، ابتدا در فروردین‌ماه باید با العین مصاف بدهد و اگر برنده شد، در گروه چهارم قرار خواهد گرفت؛ جایی که تیم‌های السد قطر، النصر عربستان و الوحدت اردن انتظار سرخپوشان اهوازی را می‌کشند. حقیقت آن است که کار فولاد اصلا ساده نیست؛ این تیم پلی‌آف سختی دارد و تقابل با السد و النصر هم حتی برای بزرگان قاره کار راحتی به حساب نمی‌آید. برای هر چهار نماینده فوتبال کشورمان در فصل جدید لیگ قهرمانان آرزوی موفقیت می‌کنیم.