برد بزرگ برانکو: در شرایطی که همه نگاه‌ها به گروه اول و معادلات جاری بین ایران و رقبا بود، در گروه دوم اتفاق عجیبی رخ داد و تیم ملی عمان موفق شد ژاپن را در زمین این کشور و در حضور هوادارانش شکست بدهد. هدایت عمان را برانکو ایوانکوویچ بر عهده دارد؛ سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم ملی ایران که در گروه دشواری قرار گرفته است. او در اولین گام اما دست به کار بزرگی زد و یکی از بهترین تیم‌های آسیا را برد. عمان به‌طور کلی نمایش خوبی هم برابر سامورایی‌ها داشت و به هیچ‌وجه صاحب یک برد تصادفی نشد. جالب‌تر اینکه تک گل این بازی را «الصبحی» در دقیقه ۸۸ به ثمر رساند؛ تعویض طلایی برانکو که تنها چهار دقیقه قبل از گل به زمین آمده بود. برانکو بعد از بازی یادآوری کرد که با تیم ملی ایران هم سابقه بردن ژاپنی‌ها را دارد.

p31 (5) copy

 دو غول قدر: پیروزی استرالیا بر چین و غلبه عربستان سعودی بر ویتنام به خودی خود برای هیچ‌کس عجیب نیست، اما هر دو تیم نمایش مقتدرانه‌ای ارائه دادند و ثابت کردند که برای حضور در جام‌جهانی اهل کوتاه آمدن نیستند. عربستان که با هروه رنارد روزگار خوبی را پشت سر می‌گذارد، این بار ویتنام را 3بریک برد و استرالیا هم با سه گل چین را شکست داد؛ در مسابقه‌ای که کانگوروها دست‌کم می‌توانستند سه گل دیگر هم بزنند. در مجموع آن طرف گروه جذابی شکل گرفته و ژاپن بعد از اطلاع از نتایج عربستان و استرالیا، دچار اندوه بیشتری بابت شکست خانگی برابر عمان شده است. نکته قابل توجه برای ایرانی‌ها هم آن است که تیم سوم این گروه حتما قدرت بسیار بالایی خواهد داشت و ما نباید اجازه بدهیم کار به پلی‌آف بکشد. در آن صورت کا ربیخ پیدا خواهد کرد.

p31 (2)

 جواب نداد: یکی از عجیب‌ترین تصمیمات دراگان اسکوچیچ برای بازی با سوریه، انتخاب جعفر سلمانی به عنوان مدافع راست اصلی بود. رامین رضاییان و وریا غفوری دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شوند، صادق محرمی هم آماده نبود و در نتیجه نوبت رسید به جعفر سلمانی که منطقه راست خط دفاعی را پر کند. این بازیکن که سابقه شاگردی دراگان در نفت آبادان را داشت، بعد از یک فصل حضور ناموفق در لیگ پرتغال، به تازگی به استقلال پیوسته و به همین دلیل همه منتظر تماشای کیفیت نمایش او بودند. با این حال سلمانی لااقل در این مسابقه کسی را امیدوار نکرد. عملکرد او ضعیف بود و بعد از بازی مورد انتقاد قرار گرفت. به همان اندازه اما حضور صالح حردانی در این پست در نیمه دوم جواب داد. حردانی حتی روی تنها گل تیم ملی هم نقش داست.

p31 (3) copy

 کارت‌های عجیب: سه بازیکن تیم ملی در دیدار برابر سوریه کارت زرد دریافت کردند؛ اخطارهایی که می‌توانست نصیب آنها نشود. شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی و مهدی طارمی این سه نفر بودند. در مسابقات انتخابی جام‌جهانی هر بازیکن با دریافت دو کارت زرد محروم می‌شود، بنابراین اینکه مثلا مهاجم بین‌المللی تیم ملی به خاطر یک خطای بیهوده در میانه میدان حریف کارت بگیرد، واقعا قابل هضم نیست. ما در همین مسابقه سردار آزمون را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتیم. این بازیکن در آخرین دیدار مرحله قبلی برابر عراق کارت گرفت و دیدار با سوریه را از دست داد. همه هم دیدند که جای خالی او چقدر به چشم آمد. پس کاش ستاره‌های تیم ملی درس بگیرند و بیخود و بی‌جهت کارت دریافت نکنند. هر کدام از اینها ممکن است برای ما گران تمام شود.

p31 (4) copy