دست‌کم حالا که پرسپولیس و استقلال از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته‌اند و ما فقط دو نماینده در این بازی‌ها داریم، امیدواریم سازمان لیگ ترمز این مدل برگزاری شتاب‌زده بازی‌ها را بکشد و مسابقات را با طمانینه بیشتر در تقویمی آراسته‌تر برگزار کند. در هر صورت مسابقات امروز در شرایطی برگزار خواهد شد که همه‌چیز تحت تاثیر حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا است. سرخابی‌های پرهوادار ایران در حال حاضر یک سنگر اصلی برای رقابت را از دست داده‌اند و حالا فقط لیگ برتر و جام حذفی را در دسترس می‌بینند. بنابراین بدیهی است که آنها با انگیزه و اشتیاق بیشتری روی موفقیت در لیگ متمرکز شوند. هم‌اکنون در جدول لیگ برتر استقلال، پرسپولیس و سپاهان با ۲۹، ۲۸ و ۲۵ امتیاز اول تا سوم هستند.

از ساعت ۱۵ امروز پنج مسابقه به‌طور همزمان آغاز خواهد شد که طی آنها نساجی با ذوب‌آهن مصاف می‌کند، فجرسپاسی رودرروی تراکتور قرار می‌گیرد، پیکان با آلومینیوم اراک پیکار می‌کند، گل‌گهر سیرجان و هوادار با هم دیدار خواهند داشت و البته پرسپولیس هم میهمان پدیده مشهد خواهد بود. سرخ‌پوشان که چهار بازی اخیرشان در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند، به‌شدت امیدوارند با موفقیت در دو بازی باقی‌مانده دور رفت، به عنوان قهرمانی نیم‌فصل دست پیدا کنند. بازی با پدیده قعرنشین که ضعیف‌ترین تیم امسال بوده، بهترین فرصت برای آنهاست تا یک قدم دیگر به سمت این هدف بردارند. پدیده فقط با سه امتیاز از ۱۳ بازی در رتبه پایانی جدول قرار دارد. آنها ۱۰ بازی خود را باخته‌اند و تنها سه مساوی کسب کرده‌اند.

سه بازی آخر امروز اما از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد. بر این اساس سپاهان با فولاد دیدار می‌کند، صنعت نفت آبادان به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود و استقلال هم با مس رفسنجان رودررو خواهد شد. استقلال که روند بسیار خوبی داشت، هفته گذشته با دریافت یک گل دیرهنگام برابر آلومینیوم متوقف شد تا کمی خطر را حس کند. بازی امروز آنها برابر تیم رفسنجانی هم آسان نخواهد بود. مس در مسابقات اخیر عملکرد بدی نداشته و به نظر می‌رسد رقیب سرسختی برای استقلال باشد.