قند مکرر

طبیعی است که درخشش طارمی با بازتاب‌های گسترده در پرتغال و بیرون از آن همراه شده باشد. به عنوان مثال یک خبرنگار اماراتی درباره مهاجم تیم ملی ایران نوشته است: «آنچه مهدی طارمی در این فصل با پورتو ارائه می‌دهد او را در مقایسه با تمام مهاجمان آسیایی در سطح دیگری قرار داده است. حتی می‌توان او را به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر آسیا بالاتر از سون هیونگ مین مهاجم کره‌ای تاتنهام قرار بدهیم.» این خبرنگار در ادامه به آمار رشک‌برانگیز طارمی اشاره کرده و نوشته: «۲۴ مسابقه؛ ۱۳ گل و ۱۱ پاس گل.»

ستاره بوشهری از ابتدای فصل فوق‌العاده عمل کرده، اما روند رو به رشد طارمی در لیگ پرتغال از ۹ بازی گذشته به این طرف شدت گرفته است؛ تا جایی که او در این ۹ بازی ۷ پاس گل داده و ۶ گل به ثمر رسانده است. مهاجم بوشهری که دومین فصل حضورش در پورتو را تجربه می‌کند، در این ۹ مسابقه به صورت میانگین آمار هر ۶۹ دقیقه یک گل یا پاس گل را به نام خود کرده است. به این عملکرد، می‌توان گل‌ها و پاس گل‌های طارمی در لیگ اروپا و جام حذفی پرتغال را هم اضافه کرد. هنوز زمان زیادی از گلزنی طارمی مقابل لاتزیو در دیدار برگشت مرحله حذفی لیگ اروپا نگذشته است. در دیداری که با نتیجه تساوی ۲‌-‌۲ تمام شد، طارمی یک گل زد و یک پاس گل داد تا زمینه‌ساز صعود پورتو به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا شود. طارمی همچنین هفته گذشته در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال برابر رقیب دیرینه پورتو یعنی اسپورتینگ لیسبون کار مشابهی انجام داد و با یک گل و پاس گل، نقش پررنگی در برد ۲بریک تیمش داشت.

پس از درخشش خیره‌کننده مهدی طارمی در بازی یکشنبه‌شب که تیتر اکثر روزنامه‌های پرتغال را به خود اختصاص داد، سفیر ایران در پرتغال هم نسبت به موفقیت‌های اخیر این لژیونر کشورمان واکنش نشان داد. مرتضی جامی در صفحه شخصی خود نوشت: «تنها از یک شاهزاده پارسی بر می‌آید که در یک بازی یک گل بزند، دو پاس گل بدهد و بر گل دیگر تیمش هم تاثیر بگذارد. استمرار موفقیت‌هایت دل هواداران و ایرانیان را شادتر می‌کند.»

به علاوه اوانیلسون که این روزها زوج مخوفی را کنار طارمی تشکیل داده، به شکل ویژه از این بازیکن قدردانی کرد. اوانیلسون پس از کسب جایزه بهترین بازیکن میدان این عنوان را به لطف پاس‌های طارمی دانست و گفت: «خوشحالم که این جایزه را دریافت می‌کنم. من از تمام اعضای تیم بابت زحماتی که در این بازی کشیدند تشکر می‌کنم به خصوص طارمی بابت دو پاس گلی که داد. ما باید به تلاش‌های‌مان ادامه دهیم تا بازی بعدی را هم ببریم.»