هر ناکامی، یک جنجال

با این حال چیزی که مخاطب را آزار می‌دهد، گریز مجیدی از پذیرش مسوولیت بعد از ناکامی‌هاست؛ آنچه به نظر می‌رسد وجه مشترک اغلب مربیان ایرانی باشد. در همین فصل استقلال هر زمان موفق به کسب پیروزی نشده، مجیدی رو به فرافکنی و بهانه‌جویی آورده است. شاید مرور مصاحبه‌های مجیدی بعد از ۹ ناکامی لیگی و یک ناکامی در جام حذفی تصویری روشن‌تر در این زمینه در اختیار مخاطبان بگذارد. فقط یک توضیح؛ بعد از تساوی برابر نساجی در دور برگشت، فرهاد مجیدی حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران نشد. لابد اگر حرف هم می‌زد، چیزی شبیه همین‌ها را می‌گفت!

  بعد از تساوی برابر فجرسپاسی:   «زشت‌ترین گل فصل را خوردیم. زننده گل هم نمی‌داند با کجایش گل زد. وضعیت داوری را همه دیدند و بهتر است چیزی نگویم. مدیر رسانه‌ای تیم در این مورد حرف خواهد زد. تیم حریف تماشاگر غیرمجاز در ورزشگاه داشت و من بابت این موضوع متاسفم. اگر قرار است این‌طوری باشد، ما هم به هواداران استقلال بگوییم از هفته بعد به ورزشگاه بیایند.»

 

  بعد از تساوی برابر نساجی در بازی رفت:    «علیرضا فغانی با چشم‌هایش پنالتی ما را دید و نگرفت. خدا کند آن‌قدر شهامت و جسارت داشته باشد که عذرخواهی کند. الان شما اینجا نشسته‌اید و دارید از سبک بازی تیم من ایراد می‌گیرید، در حالی که اگر فغانی پنالتی ما را گرفته بود الان لحن حرف زدن‌تان تغییر می‌کرد. به مسوولان فوتبال ایران می‌گویم جان مادرتان کمک‌داور ویدئویی را وارد کشور کنید.»

22- (16)

    بعد از تساوی با گل‌گهر:    «می‌دانستم مقابل چه کسی‌(امیر قلعه‌نویی) بازی دارم و حدس می‌زدم اتفاقات پشت پرده رخ بدهد. محرومیت بازیکنان خارجی ما داستان‌های دیگری دارد. شاید به اعتراض باشگاه ما برای گرفتن حق تبلیغات محیطی مربوط باشد. خنده‌دار است که بعد از پنج هفته ‌نامه می‌زنند و می‌گویند حق استفاده از یامگا و ژستد را ندارید.» البته این بازی بعدها 3بر‌صفر به سود استقلال شد.

 

  بعد از تساوی برابر صنعت نفت آبادان:    «چیز مهمی نیست؛ داور دو پنالتی ما را نگرفت که لابد اهمیت ندارد و در نتیجه مسابقه تاثیرگذار نیست‌(با طعنه). اصلا اعلام کردن یا نکردن دو پنالتی در یک بازی چه اهمیتی دارد؟ به خاطر اتفاقاتی که در گذشته رخ داده، گفته بودیم اکبریان نباید برای ما سوت بزند، اما آقایان تصمیم گرفتند این داور قبل از دربی برای ما سوت بزند.»

22- (8)

  بعد از تساوی اول با پرسپولیس:     «غیر از صحنه دقیقه 87(صحنه مشکوک به خطای پنالتی روی رودی ژستد) حرف دیگری ندارم. اگر فقط در مورد آن صحنه سوال داشته باشید پاسخگوی شما خواهم بود. فردا باز هم فرگوسن‌های وطنی می‌گویند استقلال ایراد دارد و شکل بازی‌اش خوب نیست. اگر پنالتی ما را بگیرند این اتفاقات رخ نمی‌دهد. اگر با من مشکل دارید، بگویید بروم تا برای مربی بعدی پنالتی بگیرید.»

 

    بعد از تساوی با آلومینیوم اراک:     «تیم حریف فقط روی یک نصفه‌موقعیت به گل رسید. در نیمه دوم اصلا فرصتی به آنها ندادیم، اما روی یک توپ معمولی گل خوردیم. فضای ورزشگاه اصلا جالب نبود و از دقیقه یک علیه ما از الفاظ رکیک استفاده شد. نمی‌دانم این در فرهنگ این باشگاه هست یا نه؟ در خیلی از مسابقات پنالتی صددرصد ما را نمی‌گیرند، اما مثل بعضی تیم‌ها نیستیم که شلوغ کنیم.»

22- (17)

  بعد از تساوی دوم با پرسپولیس:     «در نیمه اول بسیار سرتر از حریف بودیم و می‌توانستیم به گل برسیم. ما برخلاف جریان بازی گل خوردیم. به نظرم صحنه‌ای که روی کوین یامگا رخ داد، صددرصد پنالتی بود؛ چون دروازه‌بان پرسپولیس بی‌احتیاطی کرد. در نیمه اول باید کار را تمام می‌کردیم و موقعیت‌های بسیاری داشتیم. پرسپولیس در این بازی فقط یک موقعیت داشت که همان را هم گل کرد.»

 

  بعد از تساوی برابر پیکان:    «دوست ندارند استقلال قهرمان شود. شک نکنید اگر صحنه اخراج سیلوا برای استقلال بود، نه خطا می‌گرفتند، نه کارت می‌دادند. ما از داوری ضرر می‌کنیم، بقیه تیم‌ها داد و بیداد می‌کنند. از هر راهی به ما ضربه می‌زنند. من اگر کارهای بعضی مربیان را می‌کردم، ساعت 12ظهر وسط میدان آزادی دارم می‌زدند. دوستان راه‌های دیگری را امتحان کنند؛ تیم مجیدی 10 نفره هم نمی‌بازد.»

22- (13)

  بعد از شکست برابر نساجی در جام حذفی: «اگر گل آرمان رمضانی خطا بوده باشد، دیگر مربیگری نمی‌کنم. الان هم کارشناسان داوری که با فدراسیون فوتبال کار می‌کنند، می‌آیند و می‌گویند گل استقلال خطا بوده. داوری که دوران کارش شیتیل می‌گرفته، الان ارتقای درجه پیدا کرده، کارشناس شده و نظر می‌دهد. یک هفته ما را 10 نفره می‌کنند، یک هفته گل‌مان را قبول نمی‌کنند. باید چکار کنیم؟»