دادکان استعفا نمی‌دهد

گروه ورزش- هنوز معلوم نیست چه بلایی سر فوتبال ایران می‌آید. ممکن است فیفا ایران را محروم کند. برای اینکه به مسوولان فدراسیون ایران هشدار بدهند، قبلا یک نامه به فدراسیون ایران زده‌اند. آخرش هم معلوم نشد نامه فیفا جعلی بوده یا نه. یکی می‌گفت نامه جعلی است، یکی هم می‌گفت واقعی است. چند روز بعد هم داریوش مصطفوی، دبیر موقت فدراسیون بدون ذکر هیچ دلیلی گفت که فیفا، مسوولان فدراسیون فعلی را به رسمیت می‌شناسد. این وسط معلوم نیست کدام طرف راست می‌گوید . تنها چیزی که برای همه مشخص است اینکه هر کدام از طرفین دعوا به نفع خودشان حرف می‌زنند. محمد دادکان یکی از طرفین است. رییس سابق فدراسیون فوتبال این روزها کم مصاحبه می‌کند اما وقتی هم که مصاحبه می‌کند حسابی از خجالت مخالفانش درمی‌آید! او در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ورزشی یک‌بار دیگر تریبونی پیدا کرد که در آن توانست همه را به باد انتقاد بگیرد. طبق معمول انتقادهایش را از مسوولان سازمان تربیت بدنی شروع کرد و بعد بحث را به مطبوعات ربط داد. دادکان گفت: «مسوولان سازمان تربیت بدنی قبل از جام جهانی پیش‌بینی کردند که مکزیک و آنگولا را می‌بریم و با پرتغال مساوی می‌کنیم. من که رییس فدراسیون بودم نمی‌توانستم این نتایج را پیش‌بینی کنم. آنها قصد داشتند مردم را با این ذهنیت آشنا کنند که تیم ملی ایران، مکزیک و پرتغال را می‌برد و اگر این اتفاق نیفتد به خاطر ضعف دادکان و برانکو است.» اما بعد از چند دقیقه حرف زدن نوبت به مطبوعات رسید، به دشمن فرضی دادکان که همیشه با آنها جنگیده و هنوز هم قصد آتش‌بس با آنها را ندارد: «چرا دلیل اختلاف مطبوعات با برانکو را نمی‌پرسید؟ به این دلیل بود که برانکو پولی را که از فوتبال ما گرفت خرج خودش و خانواده‌اش کرد. اگر بخشی از آن پول خرج رسانه‌های ایران می‌شد برانکو سال‌های سال مربی تیم ملی می‌ماند. علی دایی هم وضعیت مشابهی داشت. او پولش را خرج خودش و خانواده‌اش کرد، نه خرج مطبوعات.»

در این برنامه از دادکان یک سوال تکراری هم پرسیده شد که البته با وجود تعداد دفعات زیادی که این سوال پرسیده شده، هنوز هیچ جواب مشخصی به آن داده نشده. دادکان این دفعه هم همان جواب تکراری را داد. سوال درباره تورهای مسافرتی به آلمان بود و نارضایتی مردم از این تورها. دادکان جواب این سوال را این‌طوری داد: «این حق طبیعی مردم است. اما تورهای ورزشی انتخاب صرف فدراسیون نبود. من این مدرک را در اختیار دارم. سازمان تربیت بدنی و حراست این سازمان، گروه تورهای ورزشی را تایید کرد و گفتند با این گروه قرارداد ببندید.»

اما مهم‌ترین سوالی که از دادکان پرسیده شد درباره استعفای او و وضعیت مبهم آینده فوتبال ایران بود. دادکان باید از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا بدهد تا فیفا ایران را محروم نکند. اما او حاضر نیست استعفا بدهد. دادکان در این رابطه گفت: «آنهایی که این مشکل را ایجاد کردند باید خودشان به فکر حل آن باشند. استعفای من هیچ مشکلی را حل نمی‌کند چون من قبل از جام جهانی گفته بودم می‌روم و باید شرایطی ایجاد می‌کردند که همانطور که آمدم می‌رفتم. آقایان فوتبال ایران را در خارج از کشور کوچک کردند. شایعه کردند ۱۴ نفر از همکاران من در فدراسیون استعفا دادند. در صورتی که هیچ کس استعفا نداد و برخوردهای نامناسب باعث شد

کار را رها کنند.»