دایی: داور برای پرسپولیس سوت زد

مرتضی رضایی- اگر آن شب سایپا پرسپولیس را می‌برد بدون شک خوابش نمی‌برد. می‌گویند بعد از این بازی یکی دو ساعتی را با خودش خلوت کرده. شاید در آن لحظه به این فکر می‌کرده که علیرضا حقیقی چطور پنالتی‌اش را گرفته. شاید هم فکر می‌کرده چطور بادامکی در دقیقه ۹۰ گل تساوی را زده. هر چه بود علی دایی تا یک قدمی پیروزی مقابل تیم سابقش پیش رفت، اما در اولین تجربه مربیگری‌اش فقط توانست رویای پیروزی را احساس کند. با این شرایط دایی از خودش و بازیکنانش راضی است و می‌گوید: « از همه بچه‌ها تشکر می‌کنم». تساوی مقابل پرسپولیس شروع خوبی برای مربیگری شما بود؟

هر چند که دوست داشتم حرفه مربیگری‌ام را با برد شروع کنم اما از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. ما برای گرفتن سه امتیاز به ورزشگاه آزادی آمده بودیم و فوتبالی که بازی کردیم بسیار تهاجمی بود. پرسپولیس شانس آورد ما از موقعیت‌های خود استفاده نکردیم.

این اولین تجربه شما به عنوان مربی- بازیکن بود. این کار خللی در انجام وظایف شما ایجاد نمی‌کند؟

کار بسیار سختی است. من از داخل زمین به بیرون احاطه ندارم. مربیگری و بازی کردن به طور همزمان سخت است، اما می‌خواهم وظیفه سنگینی را که بر دوش دارم به نحو احسن انجام بدهم. خوشبختانه در تیم ما نظم و احترام به بزرگ‌تر حرف اول را می‌زند.

خیلی‌ها می‌گویند اگر پنالتی دوم را دایی نمی‌زد حالا سایپا ۳ امتیاز را گرفته بود؟

من پنالتی را زدم چون پنالتی زن اول تیم بودم. اما اگر می‌توانستم پنالتی دوم را گل کنم شاید روند بازی تغییر می‌کرد. آن لحظه تصمیم گرفتم پنالتی را خودم بزنم. با این حال خودم هم فکر می‌کنم اگر بازیکن دیگری پنالتی را می‌زد گل می‌شد، اما پس از پنالتی همیشه اظهارنظرهای این چنینی وجود دارد.

به نظر می‌رسد که هنوز هم رابطه دایی با هواداران پرسپولیس خوب نشده است، این‌طور نیست؟

عیب تماشاگران ما این است که توهین می‌کنند. وقتی داخل زمین می‌شوم گوش‌هایم کر می‌شود و تمام فکر و ذکرم بازی است. کسانی که این چیزها را می‌گویند به خودشان بر می‌گردد. آنها به خودشان توهین می‌کنند. این وظیفه مسوولان است که با برخوردی قاطع این مساله را در فوتبال ایران ریشه‌کن کنند. اگر فدراسیون استقلال را جریمه می‌کند باید با پرسپولیس هم همین برخورد را بکند. من از کسی شکایت نمی‌کنم اما اگر در کشور ما مسوولی وجود دارد باید با چنین مسائلی برخورد شود.

بعد از گلی که زدی مثل همیشه خوشحالی کردی. بازی کردن مقابل تیم سابق، احساسات هواداران و ... برایت مهم نبود؟

ببخشید چه کار کنم؟ وقتی گل می‌زنم که نمی‌توانم توی سرم بکوبم. نخیر من چنین بازیکنی نیستم. در حال حاضر برای سایپا بازی می‌کنم و پس از گلزنی برای این تیم خوشحالی می‌کنم.

من مثل بعضی بازیکنان نیستم که پس از گلزنی به تیم سابقشان فیلم بازی کنم و بر سر و سینه بکوبم. هواداران را هم دیدم که احساساتشان را چطور نشان دادند!

جریان درگیری‌ات با شیث چه بود؟

در فوتبال همیشه چنین درگیری‌هایی وجود دارد و کسی که می‌تواند این درگیری‌ها را کاهش دهد فقط داور مسابقه است.

در بیشتر دقایق بازی شیث دست و پیراهنم را می‌گرفت در حالی که توپ جای دیگری از زمین بود. یک بار هم رفتم درون دروازه پرسپولیس آب بخورم که شیث دنبالم آمد و بطری آب را از دستم گرفت.

خیلی‌ها معتقدند که رحمان احمدی باعث شد تا این بازی مساوی شود. او اشتباهات زیادی انجام داد.

هر بازیکنی یک روز خوب و یک روز بد دارد. احمدی روی گل اول به هیچ وجه مقصر نبود. او در نیمه اول اشتباهات زیادی انجام داد اما در نیمه دوم چند موقعیت گلزنی را از حریف گرفت.

بعد از رفتن لورانت باز هم ابراهیم صادقی کاپیتان بود.

او زحمات زیادی برای سایپا کشیده و استحقاق سرگروهی این تیم را دارد. در تیم ما فرق نمی‌کند که چه کسی کاپیتان باشد. به نظرم رابطه نزدیکی که بین بازیکنان وجود دارد باعث می‌شود تا توجهی به این مسائل نشود. به همین دلیل اهمیتی ندارد که من کاپیتان باشم یا نه!

دنیزلی در پایان بازی گفته بود که سایپا با ۱۲ بازیکن مقابل پرسپولیس ایستاده بود.

دنیزلی باید فیلم بازی را دوباره ببیند! بعد از گل دوم بازیکنان پرسپولیس خطاهای زیادی را انجام دادند و داور باید ۳ نفر از آنها را اخراج می‌کرد. داور در این بازی بیشتر به سود پرسپولیس سوت زد تا سایپا! فیلم بازی نشان می‌دهد که سایپا ۱۲ نفره بازی می‌کرد یا پرسپولیس!

مثل این که هنوز هم با کریم باقری اختلاف داری؟

اصلا دوست ندارم در این مورد حرفی بزنم. البته من با باقری اختلافی ندارم. او مثل همیشه دوست من است.