ددلاین دیوانه

کیسه بزرگ بولی  

تاد بولی و شرکایش که مالکیت باشگاه چلسی را پس از اتفاقات رخ داده برای رومن آبراموویچ برعهده گرفتند، از تابستان تاکنون دیوانه‌وار در باشگاه شروع به خرج کردن مبالغ نجومی کردند و با وجود اینکه آبی‌های لندنی با کسب نتایج ضعیف اکنون تیم دهم جدول لیگ برتر هستند، بازهم ترکیب این تیم طوری تقویت شده که انگار برای قهرمانی در ۴ رقابت می‌جنگد. پس از هایجک میخاییلو مودریک و ژائو فلیکس از آرسنال که اولی ۷۰ میلیون پوند و دومی به صورت قرضی ۱۱ میلیون پوند هزینه روی دستشان گذاشت، نونی مادوکه، بنوا بادیاشیل، داترو فوفانا، آندری سانتوس و گابریل اسلونینا هم به ترکیب گراهام پاتر اضافه شدند و گیلاس روی کیک هم خرید انزو فرناندز، برترین بازیکن جوان جام‌جهانی با ۱۲۰ میلیون یورو بود که در ساعات پایانی با رضایت بنفیکا به چلسی پیوست. آبی‌های لندن تحت رهبری تاد بولی تاکنون ۶۳۲ میلیون پوند در بازار نقل و انتقالات هزینه کرده‌اند که این رقم با پاداش‌ها از مرز ۷۰۰ میلیون پوند فراتر می‌رود. چلسی فقط در ژانویه امسال مبلغ ۳۱۸ میلیون پوند برای خرید ۸ بازیکن هزینه کرد و توجه کنید که مالو گوستو و کریستوفر انکونکو هم از الان برای تابستان رزرو شده‌اند!

غیر‌منتظره‌ها  

چلسی که به مذاکرات با بنفیکا بر سر فرناندز خوشبین بود، اجازه داد کاپیتان دومش یعنی جورجینیو در انتقالی ناگهانی روانه نیمه قرمز شهر لندن شود. آرسنال در زمستان سخت به دنبال تقویت ترکیبش بود، اما یا گزینه‌هایش توسط چلسی هایجک شدند یا مثل مویسس کایسیدو با مقاومت باشگاه مبدا مواجه. به همین دلیل هم ۱۲ میلیون پوند برای خرید هافبک نیمکت‌نشین چلسی صرف شد. انتقال قرضی ژوائو کانسلو از منچسترسیتی به بایرن مونیخ در پی اختلاف با پپ گواردیولا هم از جمله انتقالات ناگهانی زمستان بود. از طرفی بایرنی‌ها هم پس از مصدومیت کریستن اریکسن هافبک منچستریونایتد، راضی شدند تا مارسل زابیتسر هافبک ناراضی‌شان را تا پایان فصل به تیم انگلیسی قرض دهند. حضور پدرو پورو در تاتنهام آن‌هم پس از اینکه باشگاه اسپورتینگ بر سر مفاد قرارداد به مشکل خورد به نظر منتفی به نظر می‌رسید، در ساعات پایانی با ۷ میلیون یورو + بند خرید اجباری ۵۰ میلیونی به امضا رسید. انتقال ۴ میلیون یورویی ممفیس دیپای از بارسلونا به اتلتیکومادرید درحالی که بلوگرانا توانایی خرید بازیکن جانشین هم نداشت، از جمله انتقالات غیرمنتظره بود. در آخرین لحظات کیلور ناواس سنگربان سرشناس پی‌اس‌جی هم راهی ناتینگهام فارست شد.

آنهایی که نشد   

قرار بود ایسکو ستاره سابق رئال مادرید که پس از جدایی از سویا در نیم فصل بدون تیم مانده بود، راهی یونیون برلین شود. این هافبک اسپانیایی حتی به پایتخت آلمان هم سفر کرد و تست‌های پزشکی تیم دوم جدول را پشت سر گذاشت، اما پس از اینکه فهمید نمی‌تواند در لیگ اروپا برای این تیم به میدان برود، خواستار تغییر مفاد قراردادش شد و باشگاه برلینی‌ هم آن را نپذیرفت تا به همین راحتی این انتقال ملغی شود. نیکولو زانیولو هم یکی از موارد نادر نقل و انتقالات زمستان ۲۰۲۳ بود؛ او از فهرست رم کنار گذاشته شد، چراکه به پیشنهاد تنها تیم دست به نقدش یعنی بورنموث پاسخ منفی داد.

پس از اینکه هواداران و مدیران این وینگر ایتالیایی را تهدید کردند، او خبر داد که نظرش را تغییر داده، اما این‌بار نوبت بورنموث بود که بگوید دیگر پول کافی برای این انتقال را ندارد و حالا ژوزه مورینیو مانده و یک بازیکن یاغی و البته چند هزار هوادار عصبانی. اما با فاصله عجیب‌ترین اتفاق ژانویه امسال، قرارداد حکیم زیاش با پاری‌سن‌ژرمن بود که هرگز منعقد نشد. در توافقی سه‌جانبه، قرار شد تا وینگر مراکشی چلسی را به مقصد پی‌اس‌جی ترک کند و او با حضور در پاریس، مقدمات انتقالش را فراهم کرد، اما چلسی ۳ بار مدارک مربوط به این انتقال را اشتباه فرستاد و اسناد این انتقال بدون ثبت برگشت خوردند! با توجه به پایان مهلت نقل و انتقالات ژانویه و عدم ثبت مدارک زیاش، عملا امکان انتقال وینگر مراکشی به پاریس وجود ندارد و او باید ادامه فصل را در لندن بگذراند.