دو تا زدیم به میله!

به جرات می‌توان گفت الهلال بیش از هر چیز دیگری مقهور تجربه بالای رئال شد؛ جایی که ستارگانی مثل کریم بنزما و وینیسیوس جونیور در لحظه‌ها درخشیدند و کار را تمام کردند. آمار نشان می‌دهد تیم اسپانیایی در این بازی ۶ موقعیت مسلم داشت که ۵ تا از آنها را تبدیل به گل تبدیل کرد. این موضوع نشان می‌دهد الهلال اگر کمی بیشتر از این تجربه داشت، چه بسا می‌توانست یک شگفتی خلق کند. نمایش الهلال برابر رئال مادرید با موجی از توجه همراه شده و طبیعی است که در خود عربستان هم این موضوع بازتاب جالبی داشته است.

پس از پایان مسابقه، عبدالعزیز بن‌‌ترکی الفیصل، وزیر ورزش عربستان‌ با انتشار توییتی از برگزاری جشن در این کشور خبر داد و نوشت: «با هماهنگی برادرم ترکی آل‌شیخ (رئیس اداره کل سرگرمی عربستان)، مراسم تجلیل از قهرمانان تیم الهلال پس از ارائه نمایشی عالی و کسب مقام دوم در جام باشگاه‌های جهان، در بلوار ریاض برگزار خواهد شد. از ستارگان الهلال برای عملکرد فوق‌العاده‌‌شان و کسب عنوان دوم جام باشگاه‌های جهان تشکر می‌‌کنم. شما چیزی کم نگذاشتید و قهرمانان ما هستید. شما باعث سربلندی ما شدید. در آینده بهتر هم خواهید شد.» الهلال در مسابقه نیمه‌‌نهایی این تورنمنت با نتیجه ۳بر۲ از سد فلامینگو برزیل، قهرمان آمریکای جنوبی گذشته بود که این هم در نوع خودش کار بزرگی است.

اما این داستان به ما چه مربوط است؟ به سادگی می‌توان گفت کیفیت رقبای آسیایی در عرصه باشگاهی و ملی به شکل چشمگیری در حال افزایش است و این موضوع را به وضوح می‌توان حس کرد. الهلالی که این‌طور برابر رئال بازی کرد و در مجموع دو مسابقه موفق شد ۶ گل به قهرمان‌‌های اروپا و آمریکای جنوبی بزند، یکی از رقبای اصلی تیم‌‌های باشگاهی ماست. به امید خدا، بی‌‌حرف پیش اگر مشکل مجوز حرفه‌‌ای بزرگ‌ترین باشگاه‌های کشور حل شود‌(!) ما تازه می‌توانیم برسیم سر خط و به مصاف تیم‌‌هایی از این جنس برویم. نیازی به یادآوری نیست که همین الهلال در آخرین تقابل‌‌هایش برابر پرسپولیس و استقلال، دو قطب اصلی فوتبال ایران را «قورت» داد. آنها استقلال را با دو گل و پرسپولیس را با سه گل بردند.

نوع شکست سرخ‌پوشان برابر الهلال طوری بود که هواداران این تیم، چنین تسلیم محضی را طی سه دهه گذشته به یاد نمی‌‌آورند. اینها آلارم است، زنگ خطر است، یعنی عقبیم و فاصله و شکاف‌‌مان روز به روز در حال افزایش است. اگر قصد عبرت‌آموزی دارید و می‌خواهید تکانی به این فوتبال فقیر بی‌‌امکانات خالی از کیفیت بدهید، بسم‌‌الله؛ همین‌‌جا باید نقطه تحول باشد، اما اگر قرار است خودتان را به خواب بزنید و همچنان علیه منتقدان گارد بگیرید، دیگر کاری از دست ما ساخته نیست. امتداد این سیاست، می‌شود همان‌‌جایی که مهدی تاج بعد از دریافت شش گل از انگلیس با افتخار در برنامه تلویزیونی می‌‌گفت: «ما هم دو تا زدیم به میله.» خسته نباشید جان من!