اهـرم پرز، سیاسـت امباپه

 به همین دلیل هم پیوستن یکی از بهترین بازیکنان جهان به پرافتخارترین تیم اروپا غیرمنطقی به نظر نمی‌رسید. اما مساله اینجا بود که پی‌اس‌جی برای خرید امباپه در ۱۸ سالگی، ۱۸۰ میلیون یورو هزینه کرده بود و او را رهبر پروژه آینده باشگاه می‌دانست. البته پروژ‌ه‌ای که با وجود سرمربیان مختلف و حضور سوپراستارهای دیگری نظیر لیونل مسی، نیمار، سرخیو راموس، جیجی دوناروما، مارکینیوش و... به هیچ چیزی جز همان جام همیشگی لیگ یک ختم نشد و حالا هم می‌توان گفت که از بین رفته است.

اما قبل از این اتفاقات هم فروش امباپه خصوصا به رئال، برای ناصر الخلیفی خط قرمز پررنگی بود که حاضر شد برای عدم تخطی از آن، حتی پیشنهاد بیش از ۱۰۰ میلیونی مادریدی‌ها در سال آخر قرارداد امباپه را رد کند. سپس با اعطای قدرتی فراتر از یک بازیکن و دستمزد نجومی، قرارداد بازیکنش را حداقل برای دو سال تمدید کند. فلورنتینو پرز که پارسال امید زیادی داشت تا با تکیه بر مادریدیستا بودن امباپه او را به سانتیاگو برنابئو بکشاند، از این توافق خشمگین شد تا جایی که به نظر می‌رسید پرونده حضور جوان فرانسوی در لباس سفید برای همیشه بسته شود.

داستان اما با بیانیه چند روز قبل امباپه به کلی دگرگون شد. او با ارسال نامه‌ای سرگشاده به باشگاه، گفت که بند اختیاری تمدید قراردادش را فعال نمی‌کند و فصل پیش رو، آخرین سالی است که در پاریس حضور دارد. اتفاقی که خشم باشگاه را به همراه داشت و حالا آنها به دنبال فر‌وش بهترین بازیکنشان هستند. هرچند کیلیان با اعلام اینکه قصد دارد این فصل را هم در پی‌اس‌جی بماند، به نوعی توپ را در زمین باشگاه انداخت، اما دقت کنید که چند روز قبل وقتی یک هوادار مادریدی از فلورنتینو پرز درخواست خرید امباپه را داشت، او‌ وعده تابستان بعدی را داد! این یعنی اهرم فشار پرز روی دوش خلیفی است و امباپه هم کاملا در این زمینه هماهنگ عمل می‌کند. البته سیاست مالک قطری پی‌اس‌جی کاملا مشخص است: «کیلیان یا تمدید کن یا همین تابستان به فروش برس ولی ترجیحا نه به رئال!» البته که مادریدی‌ها در همین تابستان خرید ۱۰۳ میلیون یورویی جود بلینگام را نهایی کرده‌اند و قطعا به خدمت گرفتن امباپه خرج بیشتری در بر دارد. آیا مادریدی‌ها می‌توانند؟ با آزاد شدن دستمزد‌های کریم بنزما، مارکو آسنسیو و ادن هازارد، چرا که نه!