اعتراض عابدینی به تغییر زمان مسابقه

دبیر سازمان لیگ برتر فوتبال با بیان جزئیات به تعویق افتادن بازی استقلال و داماش گفت: پرونده این مسابقه را برای تصمیم گیری به کمیته انضباطی ارجاع دادیم. به گزارش ایسنا، علی کاظمی از برگزاری قطعی دیدار تیم‌های استقلال و داماش در امروز خبر داد و اظهار کرد: صبح دیروز (دوشنبه) جلسه‌ای در این‌ رابطه برگزار شد و نهایتا با توجه به قوانین تصمیم گرفتیم تا این مسابقه فردا (امروز) انجام شود.

وی افزود: شرکت هواپیمایی نامه‌ای را برای سازمان لیگ ارسال کرد که در آن تایید شده بود به خاطر شرایط جوی پرواز تهران به رشت را لغو کرده‌اند و چون این یک دلیل قانونی است و باعث می‌شود تیم میهمان با تاخیر به شهر میزبان برسد، طبق آیین‌نامه مسابقات کمیته‌ برگزاری بازی‌ها مجاز بود تا حداکثر یک روز بازی را به تعویق بیندازد.

دبیر سازمان لیگ از ارجاع پرونده‌ این مسابقه به کمیته‌ انضباطی خبر داد و گفت: سازمان لیگ طبق قانون به وظیفه‌اش عمل کرد، اما گزارش‌های واصله از هواپیمایی و سایر بخش‌ها را به کمیته‌ انضباطی ارجاع دادیم. اگر شکایتی باشد مرجع تصمیم گیرنده آن کمیته‌ انضباطی است.

وی در پاسخ به این سوال که مگر استقلالی‌ها بعد از لغو پروازشان فرصت سفر با اتوبوس به رشت را نداشته‌اند که چنین تصمیمی گرفتید؟ اظهار کرد: این که پرواز چه زمانی لغو شده و استقلالی‌ها می‌توانستند با اتوبوس به رشت بروند جزو مواردی است که مرجع رسیدگی به آن کمیته‌ انضباطی خواهد بود. سازمان لیگ به وظیفه‌اش بر اساس دلایل و گزارش‌های قانونی عمل کرد و اگر در این وسط کسی مدعی شود که استقلالی‌ها تخلف کرده‌اند یا نکرده‌اند، قطعا در این باره کمیته‌ انضباطی تصمیم‌گیری کرده و حکمش را صادر

می‌کند.

در همین رابطه مدیرعامل باشگاه داماش گیلان معتقد است استقلالی‌ها برای این که به موقع در رشت حاضر شوند می‌توانستند ۲۴ ساعت زودتر برای پرواز اقدام کنند. امیر عابدینی درباره به تعویق افتادن بازی داماش با استقلال عنوان کرد: لحظاتی پیش به ما اعلام کردند که بازی به تعویق افتاد، اما این مهم نیست. مهم این است که آقایان به شعور مردم توهین می‌کنند. مگر کسی از رامسر به رشت می‌آید؟ آن هم رشتی که نه برف می‌آید و نه باران. فقط یک مقدار هوا مه آلود است که آن هم در خود شهر وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان ادامه داد: برای این اتفاقات متاسفم. اگر می‌خواهید دروغ بگویید به مردم توهین نکنید. مردم شب گذشته در همین مسیر بوده‌اند و صدها اتومبیل این راه را آمده‌اند. می گویید پرواز لغو شد. پس چرا زودتر اقدام نکردید؟ آیا همین بساط برای تیم‌های دیگر هم به وجود می‌آمد؟

عابدینی توضیح داد: ما ابزاری به جز قانون نداریم،‌ اما همین قانون به دست افرادی افتاده که بی‌قانون هستند. ما قانون را می‌فهمیم، اما آقایان بی‌قانونند. وقتی پروازمان برای انجام بازی با تیم سپاهان لغو شد، آقایان به اجبار گفتند که با اتوبوس بیایید و ما هم بلافاصله پس از این که به اصفهان رسیدیم، در زمین حاضر شدیم. آن وقت آقایان می‌گویند که مسافت چهار ساعته را از رامسر می‌آید. به اعتقادم آنها یا از جغرافیای ایران سر در نمی‌آورند یا این که می‌خواهند به خرد مردم توهین کنند. از همان ابتدا بگویید که می‌خواهیم سه امتیاز را به استقلال بدهیم، دیگر چرا این بساط را به راه انداخته‌اید.

وی ادامه داد: چطور گروه داوری از روز یکشنبه در رشت حضور دارد؟ اصلا چه کسی گفته که ناظر بازی باید به همراه تیم بیاید. من واقعا از این کارها تعجب می‌کنم. بحث استقلال و پرسپولیس هم مطرح نیست، بلکه بحث بی‌خردی در فوتبال است. من با این همه بی‌قانونی و عدم رفتار منطقی مانده‌ام که چه بگویم.