منتظر گریه حریفان باشید

گروه ورزش- سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به برنامه‌هایی که برای این تیم دارد، گفت: من باید به بازیکنان تیم ملی ایران و علاقه‌مندان به این تیم بگویم بعد از این دیگر اشکی در کار نیست. البته این محقق نمی‌شود مگر اینکه سخت کار کنیم. نشست خبری کارلوس کی‌روش بعدازظهر روزپنج‌شنبه در سالن آمفی‌تئاتر هتل آکادمیک کمپ تیم‌های ملی برگزار شد و طی آن اعضای کادر فنی تیم فوتبال امید و کادر موقت تیم جوانان از سوی مرد پرتغالی معرفی شد.

چکیده‌ای از صحبت‌های کی روش در این برنامه را در ادامه می‌خوانید: سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان خطاب به خبرنگاران گفت: ۴ هفته زمان کمی‌ است که طی آن بتوانم از تمام جزئیات فوتبال کشور بزرگی چون ایران با خبر شوم. قطعا شما هم با من هم عقیده هستید که تصمیم‌گیری در این مدت کار دشواری است و به این خاطر کار در تیم ملی فوتبال ایران را در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تعریف کردیم‌.

کی‌روش خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم از سد تیم‌های عراق و مالدیو گذر کنیم قطعا آینده کاری در فوتبال ایران نخواهیم داشت، به خاطر همین تمام توان خود را معطوف به آن کردیم که بتوانیم با گذر از سد تیم‌های عراق و مالدیو به مرحله بعدی انتخابی المپیک و سومین مرحله از مسابقات گزینشی جام جهانی صعود کنیم. در همین راستا بحث انتخاب سرمربی و کادر فنی را در اولویت قرار دادیم تا هر چه زودتر مراحل آماده‌‌سازی این تیم‌ها آماده شود و پس از آن اولویت ما انتخاب بازیکن برای تیم‌های امید و بزرگسالان فوتبال ایران بود‌. وی افزود: زمان زیادی را صرف مطالعه و زیر ساخت‌های اطراف تیم ملی کردم و به این نتیجه رسیدم که زیرساخت‌های خوبی اطراف تیم ملی است که می‌تواند حمایت و پشتیبانی لازم را از این تیم داشته باشد.

موفقیت تیم ملی کار یک سوپرمن نیست!

وی افزود: اگر خواستار موفقیت تیم‌های ملی هستیم رسیدن به این هدف کار یک سوپرمن نیست. من هم راه‌حل جادویی ندارم که به کارم بیاید و بتوانم یک شبه این مسیر را طی کنم به همین خاطر در راستای استعدادیابی کشور را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم و قرار است استعدادهای مختلف انتخاب و بهترین‌ها را برای حضور در تیم ملی معرفی کنم.

کی‌روش در ادامه افزود: پس از باخت تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. از اینکه دیدم بازیکنان تیم ایران گریه می‌کردند من اشک را در چهره آنان دیدم که این نشان می‌دهد چقدر از بازی در تیم ملی مفتخرند و به این تیم‌ تعصب دارند. من باید به بازیکنان تیم‌ملی ایران و علاقه‌مندان به این تیم بگویم بعد از این دیگر اشکی در کار نیست و اشک‌ها تبدیل به عرق ریختن خواهند شد، این محقق نمی‌شود مگر اینکه سخت گام برداریم و تلاش کنیم.

گام بعدی ما این است که گریه بازیکنان تیم مقابل را درآوریم این ماموریت ما محقق نمی‌شود مگر اینکه سخت کار کنیم و عرق بریزیم.

کی‌روش در خصوص انتخاب بازیکنان تیم ملی گفت: من نه قصد دارم در تیم ملی انقلابی صورت دهم و یک سری بازیکن جدید دعوت کنم نه اینکه تصمیم دارم محافظه‌کارانه کار کرده و نفرات قدیمی ‌را به اردو فراخوانم. اعتقاد دارم در هر برهه زمانی یک عده بازیکن شایسته باید به اردو دعوت شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر وقت من برای تماشای بازی‌های لیگ به ورزشگاه می‌روم و فهرست بازیکنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهم زمانی که سن بازیکنان شاخص را جویا می‌شوم به من می‌گویند این بازیکنان ۲۷،۲۸ یا ۳۰ سال دارند و وقتی از شرایط سنی بازیکنان جوان می‌پرسم می‌گویند این بازیکن ۲۴ ساله است. این مسائل مرا نگران کرده و باعث شده به این فکر بیفتم که چرا کمتر بازیکن جوانی را با سن و سال پایین در فوتبال ایران داریم.