کتک زدند و تشویق کردند

اتفاقی بسیار عجیب و بی‌سابقه که اوج اعتراض آنها به عملکرد تیم ملی را می‌رساند. تا جایی که حتی فرناندو دینیز مربی حریف این اقدام را زیاده‌روی دانست! البته فراموش نکنید که همین هواداران پیش از شروع بازی حسابی از خجالت آرژانتینی‌های حاضر در ورزشگاه درآمدند تا جایی که لیونل مسی اجازه شروع بازی را نداد و امیلیانو مارتیز در صحنه‌ای سعی کرد باتوم را از دست یک پلیس دربیاورد تا مانع کتک خوردن هموطنانش به دست نیروهای امنیتی ورزشگاه شود. در نهایت پس از پایان التهاب روی سکوها، بازی با ۲۲ دقیقه تاخیر برگزار شد. این وضعیت باعث شد تا مسی را درحالتی کمتر آشنا ببینیم و شاید به دلیل همین اتفاقات بود که لئو در اواسط بازی حسابی از خجالت رودریگو در‌آمد و اگر وساطت سایر بازیکنان نبود، احتمالا جوان برزیلی رئال مادرید را به صورت فیزیکی تنبیه می‌کرد.

اما نقطه عطف مسابقه در پایان آن رخ داد. جایی که لیونل اسکالونی، سرمربی موفق آلبی‌سلسته به صورت تلویحی درباره کناره‌گیری از سمتش صحبت کرد: «آرژانتین به سرمربی‌ای احتیاج دارد که انرژی زیادی داشته باشد. باید کمی بیشتر به شرایط فکر کنم چرا که انتظارات از این تیم بسیار بالاست و به همین شیوه ادامه دادن به برد کار پیچیده‌ای است. این بازیکنان جدایی از تیم ملی را سخت می‌کنند برای همین باید پس از کمی فکر کردن، با رئیس فدراسیون صحبت کنم.» شاید اکنون برزیلی‌ها با مشاهده دغدغه متفاوت با رقیب دیرینه‌شان، این آرزو را دارند که یک سرمربی مثل اسکالونی هدایت تیمشان را برعهده بگیرد تا شاید اتفاق مثبتی در روند سلسائو رخ دهد.

تیمی که با مصدومیت بازیکنان کلیدی و وضعیت متزلزل نیمکتش، اصلا آن برزیلی‌ نیست که اهالی فوتبال می‌شناسند. همین که فدراسیون این کشور هنوز تکلیف سرمربی دائمی را مشخص نکرده و برای نخستین بار به فکر استخدام یک خارجی برای این پست است، یعنی اوضاع اصلا خوب نیست. البته که اگر سرمربی آرژانتین- صدرنشین مقدماتی جام‌جهانی و مدافع عنوان قهرمان جهان و کوپا آمه‌ریکا- تصمیم به جدایی بگیرد، حداقل در بحران، دو کشور شبیه به یکدیگر می‌شوند.