نقش اول ضعیف‌کشی!

ریز آمار گل‌ها

طارمی گلزنی در تیم امیر را از همان مسابقه اول برابر روسیه شروع کرد. پس از آن او ۳ گل به افغانستان، ۳ گل به قرقیزستان، ۲ گل به آنگولا و یک گل هم به اردن، هنگ‌کنگ و ازبکستان زده است. چنان که می‌بینید وجه مشترک بیشتر قربانیان طارمی در تیم ملی، ضعف فنی است.  بدیهی است که آقای گل سابق لیگ پرتغال برابر قرقیزستان و افغانستان نباید کار سختی برای گلزنی داشته باشد. شاید اصلا بهتر بود در چنین مسابقاتی، کادرفنی به مهاجمان جوان‌تر بازی بدهد تا اگر روزی طارمی و آزمون در تیم نبودند، آنها با تجربه و اعتمادبه‌نفس بالاتری به میدان بروند. طارمی اما در چنین بازی‌هایی هم فیکس و کامل به میدان رفت و تنها فایده‌اش این بود که آمار گل‌های زده ملی‌اش را مثل آب خوردن بهبود بخشید.

حاشیه اول؛ بازوبند

طارمی اما برابر ازبکستان دو حاشیه هم داشت. حاشیه اول به پس زده شدن بازوبند کاپیتانی از سوی او مربوط می‌شد. در دقیقه ۷۵ دیدار ایران و ازبکستان بود که قلعه‌نویی تصمیم گرفت سردار آزمون را از زمین بازی بیرون کشیده و مهرداد محمدی را جانشین او کند. سردار که در غیاب احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش بازوبند کاپیتانی را بر دست بسته بود، هنگام خروج از زمین، آن را به یکی از بازیکنان تیم ملی داد تا به طارمی برساند، اما نهایتا بازوبند روی دست سعید عزت‌اللهی دیده شد. گویا دلیل خودداری طارمی از بستن بازوبند این بوده که او اعتقاد داشته است باید بیرانوند به عنوان کاپیتان تیم ملی بازوبند را بر بازو ببندد؛ اتفاقی که بالاخره رخ داد و سنگربان تیم ملی در دقایق پایانی بازوبند را بست. عجیب آنکه طارمی قبلا در حضور بیرانوند بازوبند را بسته بود و این، موضوع را پیچیده می‌کند.

حاشیه دوم؛ شیرجه

طارمی در این مسابقه یک حاشیه دیگر هم داشت که مربوط به اشکال همیشگی او می‌شد. مهاجم تیم ملی در دقایق آغازین مسابقه با شیرجه‌ای واضح درون محوطه جریمه قصد داشت از دروازه‌بان تیم حریف پنالتی بگیرد که داور فریب او را نخورد. بیشتر کارشناسان هم بعد از مسابقه گفتند طارمی باید کارت زرد می‌گرفت. مهاجم ایرانی پیش‌تر در لیگ پرتغال هم به دلیل تمارض کارت‌های زرد زیادی گرفته که در یک فقره، اخطار دوم بوده و منجر به اخراج او از زمین شده است. همین باعث شد علی خسروی، یکی از کارشناسان داوری مشهور کشور بعد از بازی پیامی برای طارمی منتشر کند و طی آن از او بخواهد دیگر دایو نزند و با سرنوشت فوتبال ملی کشور بازی نکند. این پیام خسروی مورد تایید اغلب ناظران قرار گرفت و نظر او را تایید کردند.