طرز برخـورد با جوانـان را یـاد بگیرید!

«راستش را بخواهید هنوز باورم نمی‌شود که چنین گلی را به ثمر رسانده‌ام. بعد از گل شدن توپ، با خود گفتم خدای من! اصلا گلم را در اسکوربورد ورزشگاه ندیدم، در آن لحظه فقط به صدای تماشاگران گوش می‌دادم. با اینکه هنوز در نوامبر هستیم، اما فکر می‌کنم یکی از بهترین گل‌های فصل را به ثمر رسانده‌ام.» این واکنش وینگر آرژانتینی به گل فوق‌العاده‌اش است. جوان ۱۹ ساله‌ای که اواخر فصل ۲۲-۲۰۲۱ به تیم اصلی رسید و نخستین بازی‌اش را برای یونایتد برابر چلسی انجام داد، حالا استعدادش را به‌طور ویژه‌ای اثبات کرده است. او حتی امسال نخستین بازی ملی‌اش در لباس آلبی‌سلسته را تجربه کرد و به جرگه ستاره‌هایی پیوست که هم با کریستیانو رونالدو و هم با لیونل مسی همبازی بوده‌اند. او پس از پایان بازی با اورتون که با برتری ۳برصفر شیاطین سرخ همراه بود، در صفحه شخصی‌اش با انتشار قابی از سوپرگل خودش و رونالدو به یوونتوس، به تشبیه این دو گل استثنایی پرداخت. جالب اینجاست که گارناچو پس از این گل تماشایی، خوشحالی معروف CR۷ را نیز به نمایش گذاشته بود تا ارادت خود را به الگوی پرتغالی‌اش نشان دهد.

6 copy

اکنون در روزهایی که خط حمله منچستر اوضاع جالبی ندارد، گارناچو می‌تواند اسلحه پنهان اریک تن‌هاخ باشد و او هم نشان داده که اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از جوانان دارد. کما اینکه در بازی با اورتون کوبی مینو هم برای نخستین بار در 18 سالگی با پیراهن منچستریونایتد در سطح اول فوتبال انگلیس به میدان رفت. هافبک متولد 2005 که در آکادمی رشد کرده و در تور پیش فصل تابستان به اردوی تیم اصلی اضافه شده بود. نمایش‌های مینو در تابستان طرفداران شیاطین سرخ را امیدوار کرده، اما این بازیکن در آغاز فصل جدید لیگ برتر دچار مصدومیت شد و فرصت همراهی تیمش را از دست داد. پس از گذشت 4 ماه، کوبی مینو با آمادگی کامل به تیم تن‌هاخ اضافه شد و مقابل اورتون عملکردی به نمایش گذاشت که سرمربی هلندی و‌ گری نویل از او به عنوان بازیکنی بالغ و با تجربه یاد کردند.

7 copy

جدا‌ از جسارت به‌کار‌گیری جوانان که در تیم‌های اروپایی به وفور رؤیت شده، واکنش بازیکنان با تجربه و مربیان نیز نوعی کلاس درس محسوب می‌شود. پس از سوپر‌گل گارناچو، تن‌هاخ اعلام کرد مقایسه این بازیکن با وین رونی و کریس رونالدو اشتباه است و وینگر آرژانتینی هنوز راه درازی در پیش دارد. برونو فرناندز، کاپیتان شیاطین سرخ نیز در اظهارنظری که شاید عجیب به نظر برسد ادعا کرد گارناچو هنوز بازیکن بزرگی نیست. شاید همه منتظر تعریف و تمجید یونایتدی‌ها از این بازیکن مستعد بودند، اما این طرز برخورد از آن جهت بود که گارناچو در 19 سالگی فشار مضاعفی را روی شانه‌هایش حس نکند و بتواند بدون توقع مردم و رسانه‌ها به پیشرفت ادامه دهد. اتفاقی که بارها برای پدیده‌های دیگر رخ داده و آنها پس از بولد شدن، غرق در تمجیدها شدند و نتوانستند پتانسیل‌شان را به فعل برسانند. حالا رویکرد جدید شیاطین سرخ در قیاس با جوانان را ببینید و متوجه شوید که بازی دادن به آنها هم شهامت می‌خواهد و هم مدیریت.

8 copy