نگران شکم میلیاردرها باش!

چند سال پیش بعد از یکی از بازی‌های استقلال، بازیکنان این تیم جلوی دوربین خبرنگاران صف کشیدند و از کمبود غذا گله کردند. مثلا داریوش شجاعیان در جملاتی باور نکردنی گفت: «خیلی باعث تاسف است که فقط یک پرس غذا به ما می‌دهند.» این فصل هم مرثیه زشت و کریه سیب‌زمینی و تخم‌مرغ پخته خوردن پرسپولیسی‌ها سر داده شد؛ داستانی آن‌قدر زننده که یک جا خود یحیی گل‌محمدی دیگر گفت: «بس کنید.

این حرف‌ها در شأن باشگاه پرسپولیس نیست.» الان هم که جناب امید حامدی‌فر با وجود دریافت یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از باشگاه استقلال، گفته در تامین غذایش وا مانده است! ببخشید، منوی دلخواه شما چیست که با این پول‌ها جور نمی‌شود؟ البته حامدی‌فر دیروز بعد از واکنش‌های بسیار زیادی که مصاحبه‌اش پیدا کرد، توضیح داد و گفت: «از این جمله من برداشت‌های اشتباهی صورت گرفت. در هر صورت من به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای به امکانات و وعده‌های غذایی متفاوت نیاز دارم که هر کدام از اینها هزینه‌های خاص خودش را دارد. شاید من منظورم را بد گفتم؛ اما زندگی یک فوتبالیست حرفه‌ای فارغ از بحث تغذیه، هزینه‌های دیگری را هم می‌طلبد که من در تامین آنها مانده‌ام.»

آقا بس کنید سر جدتان؛ این مردم بی‌نوا خون دل می‌خورند و هزار جور بحران جدی در زندگی دارند. اجازه بدهید وسط این همه فکر و ذکر، حداقل نگران تغذیه شما بزرگواران نباشند! شما دارید برای و با پول مردمی فوتبال بازی می‌کنید که بر اساس اعلام فائو، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، سرانه مصرف گوشت قرمزش در سال۲۰۲۲ فقط سالی ۶ کیلوگرم بوده، یعنی ماهی نیم‌کیلو. به این مردم نمی‌رسد که دیگر غم و غصه وعده‌های غذایی شما را بخورند. همین هافبک جوان استقلال طوری از هزینه‌های خاص جماعت فوتبالیست حرف زده که انگار آنها ۴ تا شکم دارند یا از یک جای شهر پایین‌تر نمی‌توانند نفس بکشند! باز خوب است هیچ‌کس آخرین موفقیت بین‌المللی فوتبال ملی و باشگاهی ایران را به یاد ندارد وگرنه معلوم نیست دوستان چه توقعات بیشتری پیدا می‌کردند!