برد و دیگر هیچ

اگر همه چیز برای دو نماینده ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بر وفق مراد باشد، تقریبا صعود آنها به مرحله بعد قطعی می‌شود.

امروز در حالی هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با انجام چهارده بازی در نقاط مختلف آسیا برگزار می‌شود که سایپا برای رسیدن به مرحله بعد تنها به یک پیروزی در دیدار برابر الکویت کویت نیاز دارد. از طرف دیگر سپاهان هم برای زنده نگه داشتن امیدهایش برای صعود راهی ندارد به جز برد.

گروه A:

در گروه اول تیم سپاهان ایران در حالی باید در دمشق به مصاف تیم الاتحاد سوریه برود که نماینده ایران پس از پیروزی در دو دیدار اخیرش توانست شش امتیاز کسب کند. سپاهان که در دیدار رفت برابر الاتحاد سوریه شکست خورد، اگر می‌خواهد به مرحله بعد صعود کند به کسب سه امتیاز این بازی نیاز دارد. تنها محروم سپاهان در این دیدار فرشاد بهادرانی است که به دلیل دریافت دو کارت زرد از بازی پنجم تیم‌اش محروم است. در حال حاضر سپاهان با شش امتیاز و اختلاف گل کمتر در مقایسه با الاتحاد عربستان در مکان سوم گروه قرار گرفته است. تیم سوریه‌ای هم با همان سه امتیاز کسب شده در بازی رفت مقابل سپاهان در جایگاه چهارم جدول ایستاده است.

در دیگر دیدار این گروه کوروفچی ازبکستان در تاشکند میزبان الاتحاد عربستان است. کسب نتیجه مساوی بهترین نتیجه برای سپاهان ایران است.

گروه B:

برد در بازی برابر الکویت برای سایپا به معنی صعود تیم ایرانی به جمع هشت تیم برتر آسیاست. سایپا که بر خلاف لیگ برتر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نمایش خوبی داشته در شرایطی چهارشنبه میزبان الکویت است که دو تیم در بازی رفت در شهر کویت به نتیجه تساوی دست یافتند. تنها غایب سایپا در این بازی امید شریفی نسب هافبک خلاق این تیم است.

سایپای ۱۰ امتیازی در حال حاضر تیم اول این گروه است. در دیگر دیدار این گروه تیم نیروی هوایی عراق در کویت میزبان الوصل امارات است. در حال حاضر پس از سایپا، الوصل بیشترین شانس را برای صعود از این گروه دارد.