استاندار گلستان گفت: حضور یک تیم فوتبال در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از این استان برای فصل جدید رقابت‌ها قطعی شده است.

یحیی محمودزاده در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مدیرکل تربیت بدنی، اعضای هیات فوتبال استان و شهرستان گرگان و بازیکنان و پیشکسوتان این رشته برگزار شد، افزود: البته با توجه به مصوبه هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی، قرار بود یک تیم از استان در رقابت‌های لیگ برتر حضور داشته باشد، اما با توجه به نظرات کارشناسی انجام شده، بنا شد تا این تیم در لیگ دسته اول حضور داشته باشد. وی اضافه کرد: با توجه به نهایی نشدن مذاکرات صورت گرفته با مسوولان این تیم، از اعلام نام تیم خودداری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: البته پیش از این تمام مذاکرات با مسوولان تیم فوتبال «صباباتری تهران» برای خرید امتیاز آن و حضور این تیم از استان در رقابت‌های لیگ برتر قطعی شده بود. محمودزاده گفت: البته پس از آن در یک جلسه کارشناسی و با توجه به ارائه نقطه نظرات مختلف به این نتیجه رسیدیم که زیربناهای اصلی برای یک تیم لیگ برتری فوتبال در استان مهیا نیست و بهتر است کار را با یک تیم لیگ دسته اول آغاز کنیم. وی اظهار داشت: نبود حامیان مالی به جز حمایت وزارت صنایع و معادن نیز برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کرد و نمی‌توانستیم در زیرساخت‌ها موفق باشیم.

وی یادآور شد: نبود مربی، سرمربی، سرپرست و مجموع مدیران یک تیم برای تیمی حرفه‌ای در لیگ برتر از دیگر مشکلاتی بود که باعث شد تا ما تمایل به خرید امتیاز یک تیم دسته اولی را داشته باشیم.