بازار سیاه بلیت بازی‌های المپیک 2008 پکن

گروه ورزش- در حالی که مقامات کمیته تشکیلاتی بازی‌های المپیک بر ضرورت برخورد و مقابله جدی با «فروش دوباره» بلیت‌های رقابت‌های المپیک پکن تاکید کرده‌اند، هم‌اکنون بلیت این بازی‌ها با چند برابر قیمت در «بازار سیاه» به فروش رسانده می‌شود.

هم‌اکنون دلالان و سوءاستفاده‌کنندگان بسیاری در اطراف ورزشگاه‌های بازی‌های المپیک پکن پرسه می‌زنند و بلیت بازی‌های المپیک را به کسانی که فاقد بلیت هستند تا چند برابر قیمت بفروش می‌رسانند. بانزدیک شدن به زمان مسابقه دارندگان اینگونه بلیت‌ها که معلوم نیست از چه طریق به بلیت‌های المپیک دسترسی پیدا کرده‌اند، بلیت‌ها را براساس توافق به خریداران عرضه می‌کنند. این اقدامات درحالی صورت می‌گیرد که کمیته تشکیلاتی بازی‌های المپیک پیشتر اعلام کرده بود که تمامی ۶میلیون و ۸۰۰‌هزار قطعه بلیت مربوط به بازی‌های المپیک به فروش رفته است.

به‌رغم اعلام فروش تمامی بلیت‌های بازی‌های المپیک، بررسی تصویرهای ارائه شده از مسابقات نشان می‌دهد که بسیاری از مسابقات در شرایطی برگزار می‌شود که نیمی از ورزشگاه‌ها خالی از تماشاگر است.

ایرانیان مقیم پکن از جمله تماشاگرانی هستند که آن‌طور که شاید و باید موفق به تهیه بلیت نشده‌اند و باتوجه به تاثیر روانی تشویق تماشاگران روی ورزشکاران، بسیاری در تلاشند بلیت بازی‌های حساس و مهم از جمله رقابت‌های کشتی آزاد- فرنگی و تکواندو را به هر طریقی تهیه کنند.

چین ماه گذشته چندین نفر از «قاچاقچیان بلیت» بازی‌های المپیک را که به طور غیرقانونی اقدام به «بازفروش» آنها کرده بودند، دستگیر کرد.