هدایتی: من یعنی اسپانسر پرسپولیس

خبرگزاری مهر: حسین هدایتی با بیان اینکه تمام هزینه‌هایی که برای پرسپولیس انجام داده قانونی و از طریق حساب رسمی باشگاه صورت گرفته است، گفت: مسوولان و اهالی ورزش شرایطی را به وجود نیاورند که بخش خصوصی از فوتبال فرار کند و رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

حضور حسین هدایتی در باشگاه استیل آذین و هزینه‌ای که برای این باشگاه در لیگ دسته اول انجام داد، این امیدواری را به وجود آورد که بخش خصوصی حضوری موثر در فوتبال کشور داشته باشد، اما ناکامی این تیم در صعود به لیگ برتر احتمال کناره‌گیری هدایتی از فوتبال را قوت بخشید.

در شرایطی که اهالی فوتبال تصور می‌کردند حسین هدایتی به خاطر ضرر مالی که نزدیک به ۷‌میلیارد تومان بود عطای فوتبال را به لقایش خواهد بخشید، ناگهان بحث حضور او در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح شد و پس از این اتفاق در فاصله زمانی کوتاهی او به عنوان رییس هیات‌مدیره این باشگاه انتخاب شد.

در زیر گفت‌و‌گوی هدایتی رییس هیات‌مدیره پرسپولیس را در مورد موضوعات فوق می‌خوانید:

آقای هدایتی مهم‌ترین بحث این روزهای پرسپولیس کمک‌های شما به این باشگاه است که واکنش سازمان بازرسی را به همراه داشته است. آیا کمک‌های مالی شما خارج از حساب باشگاه و از حساب شخصی بوده است؟

البته شروع این موضوع به دو ماه قبل برمی‌گردد که به دلیل برخی مشکلات بنده با کمال میل به باشگاه کمک کردم تا اوضاع سروسامان بگیرد. در این مدت هم تمام هزینه‌هایی که برای باشگاه صورت گرفته است دارای حساب و کتاب مکتوب و مستند است و براساس صورتجلسه هیات‌مدیره صورت گرفته است.

یعنی این هزینه‌ها در روال عادی حسابرسی باشگاه قرار گرفته و در آینده مشکلی برای باشگاه بوجود نخواهد آورد؟

چرا باید مشکلی ایجاد شود؟ همانطور که عرض کردم تمام پول‌هایی که بنده به باشگاه داده‌ام، براساس مصوبه هیات‌مدیره و سند و مدرک دقیق است و به صورت قرض‌الحسنه و بخشی نیز به صورت بلاعوض به باشگاه داده شده است که البته میزان و مبلغ آن نیز مشخص شده است. شکر خدا همه چیز در باشگاه بر اساس ضابطه است و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

اگر همه چیز ضابطه‌مند است چرا باید شما چک‌های شخصی تان را برای باشگاه خرج کنید؟

واقعیت این است که باشگاه پرسپولیس به خاطر بدهی‌های سال‌های گذشته حساب بانکی ندارد. حساب جاری هم ندارد. این بدهی‌ها باعث شده که بانک‌های کشور برای پرسپولیس حساب باز نکنند. در این شرایط کار بدی کرده‌ام که مشکلات این باشگاه را بدون هیچ چشم‌داشتی حل کردم و زمینه برطرف شدن مشکلات را فراهم کرده ام؟

با این شرایط این که گفته می‌شود باشگاه با حضور شما خیلی مایل به جذب اسپانسر نیست، درست است؟

تا حدودی بله. بنده به عنوان یک سرباز کوچک برای کمک به پرسپولیس آمده‌ام و تا جایی که بتوانم به این باشگاه کمک خواهم کرد. وقتی بنده هستم دیگر نیازی به اسپانسر نیست. من یعنی اسپانسر باشگاه پرسپولیس. البته باید تاکید کنم که در این مدت سازمان تربیت‌بدنی هم کمک‌های بسیار خوبی به باشگاه انجام داده تا توانسته‌ایم مشکلات را به حداقل برسانیم.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود از دل اهالی فوتبال است. گفته می‌شود شما بیشتر قصد دارید به طور انفرادی و چشمگیر امور پرسپولیس را پیش ببرید؟

اصلا اینطور نیست. ما در باشگاه پرسپولیس متکی به فرد نیستیم و این هیات‌مدیره است که تصمیم نهایی را می‌گیرد و در همه موارد نظر نهایی را صادر می‌کند. بنده به عنوان یک خدمتگزار تنها به حل مشکلات مالی کمک می‌کنم و صحبت‌هایی هم که در مورد حرکت‌های انفرادی و سایر موارد مطرح می‌شود صحت ندارد.

یعنی با حضور شما باشگاه پرسپولیس این فصل مشکل مالی نخواهد داشت؟

قطعا همینطور است. همانطور که تا به حال حتی بخشی از بدهی‌های سال‌های گذشته را پرداخت کرده‌ایم، امسال هم اجازه نمی‌دهیم پرسپولیس مشکل مالی داشته باشد.

تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود.

با این همه هزینه‌ای که برای پرسپولیس می‌کنید چرا یک ورزشگاه اختصاصی نمی‌سازید تا برای همیشه نامتان در این باشگاه باقی بماند؟

اتفاقا برنامه ویژه‌ای برای این امر داریم که البته اجرای آن بستگی به واگذاری سهام از سوی سازمان تربیت‌بدنی به بنده دارد. من حتی نقشه‌های این ورزشگاه را هم آماده کرده‌ام و زمین آن را هم در اختیار دارم.

ماجرای خرید سهام باشگاه توسط شما به کجا کشید؟

ماجرای خاصی نیست. من به سازمان تربیت‌بدنی پیشنهاد کرده‌ام مثل یک فرد عادی در مزایده یا مناقصه و هر برنامه دیگری که صلاح می‌دانند شرکت کنم و در صورتیکه برنده شدم امور باشگاه را با هزینه خودم پیگیری کنم. مطمئن باشید اگر سهام باشگاه به بنده واگذار شود بلافاصله کار احداث ورزشگاه اختصاصی باشگاه پرسپولیس آغاز خواهد شد. ضمن اینکه خبرهای خوب دیگری هم دارم که همه آنها بستگی به واگذاری سهام دارد.

خودتان چقدر احتمال می‌دهید که سازمان تربیت‌بدنی با این انتقال موافقت کند؟

واقعیت این است که تعامل خوبی بین ما و سازمان تربیت‌بدنی وجود دارد اما متاسفانه برخی که دلشان به حال این ورزش نمی‌سوزد مدام در حال

سنگ اندازی هستند و با صحبت‌هایی که مطرح می‌کنند نمی‌خواهند اجازه دهند این برنامه‌ها اجرا شود. اگر اینها دلشان به حال ورزش می‌سوخت حداقل اجازه می‌دادند حالا که بخش خصوصی وارد شده است کار را پیش ببرد و باری را از روی دوش ورزش کشور بردارد.

فکر می‌کنید با توجه به شرایط حساس باشگاه پرسپولیس و پشتوانه مردمی که این باشگاه خصوصا در بحث‌های غیر فوتبالی دارد، احتمال واگذاری سهام این باشگاه به بخش خصوصی وجود دارد؟

واقعیت این است که سازمان تربیت‌بدنی ناچار است تیم‌های تحت پوشش را به بخش‌های خصوصی واگذار کند. حالا که این فرصت فراهم شده و بنده این آمادگی را دارم چرا سهام واگذار نشود؟ این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد اما ممکن است سازمان زمانی تصمیم به این کار بگیرد که دیگر دیر شده باشد و فردی مثل بنده آمادگی خریداری این سهام را نداشته باشد.

و اگر این همه هزینه کردید و در پایان فصل نه قهرمان شدید و نه سهام به شما واگذار شد، چه می‌کنید؟

شما مطمئن باشید بازهم در ورزش می‌مانم و با قدرت به کارم ادامه خواهم داد. من دلم برای این ورزش می‌سوزد و دوست دارم هر طور شده به رشد و ارتقای ورزش کشورم کمک کنم.