گروه ورزش - در نشست «برنو گراندی» رییس فدراسیون جهانی ژیمناستیک با «احمد محتشمی» - رییس فدراسیون ژیمناستیک کشورمان - راهکارهای رشد و موفقیت این رشته در ایران مورد بحث‌و‌بررسی قرار گرفت.

پس از سفر «محتشمی» و دهقان - رییس و نایب‌رییس فدراسیون ایران به ایتالیا و دیدار با رییس فدراسیون جهانی ژیمناستیک؛ «برنو گراندی» در مورد پیشرفت قابل‌قبول ژیمناستیک ایران در آسیا و جهان گفت: خوشبختانه ایران در مسیر رشد قرار گرفته که این امر با برنامه‌ریزی خوب مسوولان ایران و تمرینات پی‌در‌پی ملی‌پوشان میسر شده است، اما در این میان با توجه به اینکه ورزش جذاب و زیبای ژیمناستیک دشواری‌های تمرینی و فنی خاص خود را دارد، باید حداقل از ۸سال قبل برای یک هدف برنامه‌ریزی کرد تا به نتیجه مثبت رسید.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که فدراسیون ایران باید در دستور کاری خود قرار دهد تا در میادین مختلف موفق‌تر باشد، تاسیس آکادمی ژیمناستیک در مناطق مختلف است چراکه در تمام دنیا زیربنای ژیمناستیک با وجود آکادمی‌های اختصاصی ساخته شده و هم‌اکنون شاهد ابرقدرت‌های برتر در سال‌های پیاپی هستیم. مطمئن باشید فدراسیون جهانی از هیچ کمکی به ایران که در مسیر رشد قرار دارد، دریغ نخواهد کرد تا با تاسیس آکادمی‌های مختلف رشته جذاب و پایه ژیمناستیک را به جایگاه واقعی خود برساند.

رییس فدراسیون جهانی تاکید کرد: با توجه به تهیه وسائل ژیمناستیک که از «اشپیت» داشتید و گزارشی که این کمپانی به فدراسیون جهانی ارائه داد، شاهد این امر بودم که سالن‌های بسیاری در ایران راه‌اندازی شده است که این امر یک موفقیت محسوب می‌شود. فینالیست شدن یکی از ورزشکاران در مسابقات تیانجین چین، کسب مدال‌های رنگارنگ در مسابقات قهرمانی آسیا در سوریه نشان از پیشرفت ژیمناستیک در ایران می‌دهد و معتقدم که اگر به همین منوال برنامه‌های خود را با صبر و حوصله ادامه دهید مانند ورزش کشتی ایران، این رشته در ایران نیز جهانی خواهد شد.گراندی در پایان گفت: درمسابقات ۲۰۰۹ که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد حتما حضور خواهم داشت تا از نزدیک شاهد اجرای برنامه‌ها و موارد گوناگون باشم.